Facility Trade Group: one-stop-shop voor non-foodproducten

Facility Trade Group: one-stop-shop voor non-foodproducten
Erik Piket en Vincent Geraedts van Facility Trade Group bij MOOS Goudvisch in Amsterdam.

Voor een horecaondernemer is het fijn om slechts bij een aantal leveranciers producten te bestellen. Facility Trade Group speelt daar als one-stop-shop op in met non-food, reinigings- en hygiëneproducten. Het assortiment is heel ruim: van gedekte tafel tot toilet- en keukenhygiëne. In de loop der jaren heeft het bedrijf een indrukwekkend klantenportfolio opgebouwd, met onder andere 3WO Horeca Groep.

‘Om het de horecaprofessionals zo makkelijk mogelijk te maken, bieden wij een compleet assortiment aan, onafhankelijk van leverancier of merk’, vertelt Key Accountmanager Erik Piket. ‘De compleetheid van ons assortiment is uniek in Nederland. We werken samen met een groot aantal A-leveranciers, maar mochten klanten andere wensen hebben, dan denken wij met hen mee.’

Wij helpen onze klanten om hun doelen te bereiken”

Zijn collega Vincent Geraedts vult aan: ‘Onze kracht is dat we veel specialisme in huis hebben. Dat komt mede doordat we nauw optrekken met leveranciers. Hierdoor kunnen onze klanten kiezen uit de nieuwste producten en technologieën. Expertise over producten, branches en trends vertalen wij van leverancier of merk naar een onafhankelijk maatwerk advies dat volledig aansluit bij de wensen van onze klanten. Wij helpen hen om hun doelen te bereiken op het gebied van kostenbesparing, duurzaamheid, hospitality en beleving.’

Facility Trade Group wil horecaondernemers van a tot z ontzorgen, benadrukt Piket. ‘Ondernemers vinden het over het algemeen niet zo prettig als er veel verschillende leveranciers langskomen. Bij ons kunnen ze terecht voor alle non-foodbestellingen; van servies en glaswerk tot take-awayproducten. We hebben een landelijke dekking en de meeste artikelen zijn uit voorraad leverbaar. Mocht dat onverhoopt niet zo zijn, dan kunnen we alternatieven bieden.’

Het bestellen gaat gemakkelijk, vervolgt hij. ‘Als klanten bij ons inloggen, zien ze direct een overzicht van de bestelde producten. Ook kunnen ze gemakkelijk de facturen bekijken. Qua digitalisering gaan we heel ver.’

3WO Horeca Groep

De klantenkring van het bedrijf is zeer divers. Piket: ‘We leveren van ouderwetse bruine kroeg tot luxe hotels en restaurants. Tot onze tevreden klanten behoren onder andere de Restaurant Company Europe en 3WO Horeca Groep.’

Dit laatste bedrijf is al meer dan tien jaar klant. Inkoopster Lianne de Bruijne licht toe: ‘Wij waren destijds op zoek naar een partij waarbij we zoveel mogelijk producten tegelijk konden bestellen. Daarom hebben we voor Facility Trade Group gekozen.'

Dit bedrijf biedt een breed assortiment aan dat past bij onze zaken”

De Bruijne vervolgt: 'Dit bedrijf biedt een breed assortiment aan dat past bij onze zaken. Wij bestellen hier onder meer onze schoonmaakmiddelen, schoonmaakartikelen, keukenmaterialen en machines, toiletdispensers, toiletartikelen, disposables, kaarsen en barmaterialen. Veel van onze artikelen zijn standaard op voorraad, waardoor ze snel en dagelijks geleverd kunnen worden. Daarnaast bestellen wij al onze gepersonaliseerde producten bij Facility Trade Group en ze houden deze ook voor ons op voorraad.’

Ze ervaart het als een groot voordeel om bij slechts een aantal leveranciers te bestellen. ‘Dat maakt het bestellen voor ons personeel overzichtelijk, gemakkelijk en efficiënt.’ Ze beveelt het bedrijf dan ook van harte aan. ‘Facility Trade Group heeft een duidelijke en gebruiksvriendelijke webshop met een ruim assortiment. Daarnaast is het team altijd behulpzaam, met bijvoorbeeld het zoeken naar een passend alternatief als er een product tijdelijk niet leverbaar is.’

Duurzaamheid en innovatie

Duurzaamheid wordt steeds belangrijker, ook in de horeca, merkt Geraedts. ‘Dit thema heeft Facility Trade Group al in een vroeg stadium opgepakt. We bieden diverse producten als vervanging voor plastics, zoals bamboe, suikerriet en papier. Ook leveren we producten van gerecyclede materialen. Er zijn veel mogelijkheden en wij adviseren klanten daar graag over.’

Innovatie is ook een belangrijk speerpunt van het bedrijf. ‘We beschikken over een eigen Centre of Innovation. Dit is de plek waar innovatie, duurzaamheid, beleving en hygiëne samenkomen. Hier tonen we klanten de laatste ontwikkelingen en trends.’

Ter illustratie noemt hij de BubbleFlush. ‘De BubbleFlush is ‘s werelds eerste actieve toiletreinigingssysteem dat toiletten reinigt zonder het gebruik van milieubelastende reinigingsmiddelen. Het gepatenteerde product werkt met ultrasone trillingen en is daarmee een praktische, effectieve en duurzame oplossing. Een andere innovatie is The Good Roll: 100% gerecycled en EU Ecolabel toiletpapier.’

Dit artikel is gesponsord door Facility Trade Group.

Oprichtster Sonja van Doormale en CEO Jesse Zahn - van der Valk: ‘Wat begon als startupbedrijf in 1994 is vandaag een begrip in heel Nederland.’

Payrollpioniers: hoe Kolibrie de horeca al dertig jaar ontzorgt

De meest innovatieve spelers in de payroll- en HRM sector viert dit jaar haar 30-jarig bestaan en kijkt terug op de unieke geschiedenis die Kolibrie heeft opgebouwd. Een perfect moment voor een terugblik op hoe Kolibrie uitgroeide tot dé payroll- en salarisadministratiepartner voor horecabedrijven in Nederland. Oprichtster Sonja van Doormale en CEO Jesse Zahn - van der Valk vertellen over de eerste stappen van Kolibrie en hun visie voor de toekomst.

Tarek Cherkawi, oprichter Johnny’s Burger: ‘Echt knapperige friet is essentieel voor ons hamburgertotaalconcept.’

Kwaliteit, snelheid en knapperigheid: het recept voor Johnny's Burger succes

Hamburgers en friet zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. In combinatie met bezorging is dit echter een uitdaging. In eerste instantie koos Johnny's Burger daarom voor aardappelpartjes. 'Dat werkte goed', vertelt founder Tarek Cherkawi, 'maar toen Lamb Weston met de REALLY Crunchy Fries kwam, zijn we toch overgestapt. Hamburgers en friet zijn gewoon de ideale en meest logische combinatie, en omdat de frietjes écht knapperig blijven, is één en één twee.'

Marcel de Jong en broer Hans van Hotel de Rustende Jager.

De Rustende Jager: van dorpsherberg tot modern horecabedrijf

Tijden veranderen, weet Marcel de Jong, eigenaar van hotel de Rustende Jager in Nieuw-Vennep, als geen ander. 'Om goed in te kunnen blijven spelen op de wens van de gast en continuïteit te blijven garanderen, moet je anders kunnen denken.' Als doorgewinterd horecabedrijf slaagt de organisatie er goed in om flexibel te blijven en te anticiperen op veranderende trends binnen de hospitalitysector. Daarnaast heeft De Rustende Jager veel aan de support van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).

‘Iedereen met een Dinercadeau op zak, is een potentiële klant voor aangesloten restaurants.'

Dinercadeau: een effectieve manier om klanten te trekken

Dinercadeau is een veelzijdige en toegankelijke cadeaukaart en daarnaast voor horecaondernemers een effectief middel om meer klanten te trekken en hun zichtbaarheid te vergroten. Inmiddels zijn ruim drieduizend restaurants aangesloten en groeit het acceptantennetwerk nog dagelijks.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.