Gesponsord

Facility Trade Group: one-stop-shop voor non-foodproducten

Facility Trade Group: one-stop-shop voor non-foodproducten
Erik Piket en Vincent Geraedts van Facility Trade Group bij MOOS Goudvisch in Amsterdam.

Voor een horecaondernemer is het fijn om slechts bij een aantal leveranciers producten te bestellen. Facility Trade Group speelt daar als one-stop-shop op in met non-food, reinigings- en hygiëneproducten. Het assortiment is heel ruim: van gedekte tafel tot toilet- en keukenhygiëne. In de loop der jaren heeft het bedrijf een indrukwekkend klantenportfolio opgebouwd, met onder andere 3WO Horeca Groep.

‘Om het de horecaprofessionals zo makkelijk mogelijk te maken, bieden wij een compleet assortiment aan, onafhankelijk van leverancier of merk’, vertelt Key Accountmanager Erik Piket. ‘De compleetheid van ons assortiment is uniek in Nederland. We werken samen met een groot aantal A-leveranciers, maar mochten klanten andere wensen hebben, dan denken wij met hen mee.’

Wij helpen onze klanten om hun doelen te bereiken”

Zijn collega Vincent Geraedts vult aan: ‘Onze kracht is dat we veel specialisme in huis hebben. Dat komt mede doordat we nauw optrekken met leveranciers. Hierdoor kunnen onze klanten kiezen uit de nieuwste producten en technologieën. Expertise over producten, branches en trends vertalen wij van leverancier of merk naar een onafhankelijk maatwerk advies dat volledig aansluit bij de wensen van onze klanten. Wij helpen hen om hun doelen te bereiken op het gebied van kostenbesparing, duurzaamheid, hospitality en beleving.’

Facility Trade Group wil horecaondernemers van a tot z ontzorgen, benadrukt Piket. ‘Ondernemers vinden het over het algemeen niet zo prettig als er veel verschillende leveranciers langskomen. Bij ons kunnen ze terecht voor alle non-foodbestellingen; van servies en glaswerk tot take-awayproducten. We hebben een landelijke dekking en de meeste artikelen zijn uit voorraad leverbaar. Mocht dat onverhoopt niet zo zijn, dan kunnen we alternatieven bieden.’

Het bestellen gaat gemakkelijk, vervolgt hij. ‘Als klanten bij ons inloggen, zien ze direct een overzicht van de bestelde producten. Ook kunnen ze gemakkelijk de facturen bekijken. Qua digitalisering gaan we heel ver.’

3WO Horeca Groep

De klantenkring van het bedrijf is zeer divers. Piket: ‘We leveren van ouderwetse bruine kroeg tot luxe hotels en restaurants. Tot onze tevreden klanten behoren onder andere de Restaurant Company Europe en 3WO Horeca Groep.’

Dit laatste bedrijf is al meer dan tien jaar klant. Inkoopster Lianne de Bruijne licht toe: ‘Wij waren destijds op zoek naar een partij waarbij we zoveel mogelijk producten tegelijk konden bestellen. Daarom hebben we voor Facility Trade Group gekozen.'

Dit bedrijf biedt een breed assortiment aan dat past bij onze zaken”

De Bruijne vervolgt: 'Dit bedrijf biedt een breed assortiment aan dat past bij onze zaken. Wij bestellen hier onder meer onze schoonmaakmiddelen, schoonmaakartikelen, keukenmaterialen en machines, toiletdispensers, toiletartikelen, disposables, kaarsen en barmaterialen. Veel van onze artikelen zijn standaard op voorraad, waardoor ze snel en dagelijks geleverd kunnen worden. Daarnaast bestellen wij al onze gepersonaliseerde producten bij Facility Trade Group en ze houden deze ook voor ons op voorraad.’

Ze ervaart het als een groot voordeel om bij slechts een aantal leveranciers te bestellen. ‘Dat maakt het bestellen voor ons personeel overzichtelijk, gemakkelijk en efficiënt.’ Ze beveelt het bedrijf dan ook van harte aan. ‘Facility Trade Group heeft een duidelijke en gebruiksvriendelijke webshop met een ruim assortiment. Daarnaast is het team altijd behulpzaam, met bijvoorbeeld het zoeken naar een passend alternatief als er een product tijdelijk niet leverbaar is.’

Duurzaamheid en innovatie

Duurzaamheid wordt steeds belangrijker, ook in de horeca, merkt Geraedts. ‘Dit thema heeft Facility Trade Group al in een vroeg stadium opgepakt. We bieden diverse producten als vervanging voor plastics, zoals bamboe, suikerriet en papier. Ook leveren we producten van gerecyclede materialen. Er zijn veel mogelijkheden en wij adviseren klanten daar graag over.’

Innovatie is ook een belangrijk speerpunt van het bedrijf. ‘We beschikken over een eigen Centre of Innovation. Dit is de plek waar innovatie, duurzaamheid, beleving en hygiëne samenkomen. Hier tonen we klanten de laatste ontwikkelingen en trends.’

Ter illustratie noemt hij de BubbleFlush. ‘De BubbleFlush is ‘s werelds eerste actieve toiletreinigingssysteem dat toiletten reinigt zonder het gebruik van milieubelastende reinigingsmiddelen. Het gepatenteerde product werkt met ultrasone trillingen en is daarmee een praktische, effectieve en duurzame oplossing. Een andere innovatie is The Good Roll: 100% gerecycled en EU Ecolabel toiletpapier.’

Dit artikel is gesponsord door Facility Trade Group.

Gesponsord
Gesponsord
Servies en porselein

Gesponsord SUP-wetgeving in de horeca: wat je moet weten en doen

Als horecaondernemer wil je natuurlijk graag bij de tijd blijven. De Single-Use Plastics (SUP)-wetgeving, inmiddels van kracht, zorgt ervoor dat we met z'n allen wat slimmer en duurzamer omgaan met wegwerpplastic. Nu al geldt: plastic wegwerpbekers en verpakkingen zijn verboden bij consumptie ter plaatse. En let op: vanaf 2025 wordt er strenger gecontroleerd.

Tijdens de jubileumreis ter ere van het 20-jarig bestaan van de Chefs’ Irish Beef Club brachten 12 Nederlandse chef-koks een bezoek aan de boerderij van John Phelan in Kilkenny, Ierland.Gesponsord
Gesponsord
Vlees

Gesponsord Waarom kiezen topchefs voor Irish Grass Fed Beef?

Ierlands authentieke graslandbouw, geworteld in eeuwenoude tradities, biedt chefs de kwaliteit en smaak die zij zoeken. Op familieboerderijen wordt met toewijding en vakmanschap gezorgd voor runderen die minimaal 220 dagen per jaar groen, voedzaam gras grazen. Deze ambachtelijke benadering sluit goed aan bij de eisen van topchefs die streven naar grasgevoerd rundvlees van de hoogste kwaliteit.

Chef-kok Ton van Houwelingen: ‘De producten van Debic zijn zo gemaakt dat je er je eigen draai aan kunt blijven geven.’Gesponsord
Gesponsord
Chef-kok

Gesponsord De nieuwe Debic Cheesecake 'van taart tot in een glaasje'

The Local Club is een van de nieuwe hotspots in de Nederlandse horeca. Mede-eigenaar/chef-kok Ton van Houwelingen gebruikt zo veel mogelijk lokale producten en biedt een gevarieerde kaart voor elk moment en elke klant. In de keuken werkt hij met veel producten van Debic.

Edgar Rouwenhorst, CMO van Zenchef: ‘We zien dat restaurants, vooral in grote steden als Amsterdam, Parijs en Berlijn, steeds meer een lifestylemerk worden.’Gesponsord
Gesponsord
Boekings- en reserveringssystemen

Gesponsord Meer dan eten: restaurants bouwen aan lifestylemerken

Voor restaurants wordt het steeds belangrijker om een sterke merkidentiteit op te bouwen. Uit recent onderzoek van Zenchef en Lightspeed onder ruim 1.100 respondenten blijkt dat de restaurantidentiteit een cruciale rol speelt bij de keuze van gasten.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.