Ontmoet, proef en ervaar Gastvrij Rotterdam dit najaar

Ontmoet, proef en ervaar Gastvrij Rotterdam dit najaar

Van 19 t/m 21 september vindt de negende editie van het toonaangevende gastronomische platform plaats in Rotterdam Ahoy! Met een compleet aanbod aan food en non-food producten en diensten ontdek je hier de laatste trends in de sector. Met vijf volle beurshallen belooft het de grootste editie van Gastvrij Rotterdam tot nu toe te worden.

Met de voorbereidingen in volle gang ziet Managing Director van Gastvrij Rotterdam, Robert Melaard dat de horecasector niet kan wachten: 'We merken een ontzettend groot animo van horecaleveranciers, brancheorganisaties en wedstrijd organisatoren om aanwezig te zijn op de beurs.'

'De laatste paar vrije stands worden nu nog ingevuld, waardoor we vijf zeer goed gevulde beurshallen presenteren. We kijken uit naar drie dagen boordevol inspiratie, netwerken met bestaande én nieuwe connecties. Dat is toch echt de kracht van elkaar live ontmoeten. Je bent echt weer helemaal bij na een bezoek aan Gastvrij!'

Gratis toegang via Misset Horeca

Om het najaar goed te starten en dit belangrijke oriëntatiemoment te gebruiken om honderden leveranciers live te ontmoeten en de nieuwste trends te ontdekken, kun je als horecaprofessional nu kosteloos een toegangsbewijs krijgen voor Gastvrij Rotterdam. Registreren doe je snel en gemakkelijk hier. Benieuwd welke deelnemers er op de beursvloer staan? Bekijk hier de deelnemerslijst.

Unieke themapaviljoens en specials op Gastvrij Rotterdam

Als toonaangevende horecavakbeurs voor het midden- en hoogsegment presenteert Gastvrij Rotterdam weer een bruisend programma voor de horecaprofessional. Laat je bijvoorbeeld inspireren door de unieke paviljoens en specials op de beursvloer, die een speciaal programma aanbieden. Zo vind je bijvoorbeeld alleen al op het Wine & Fine Food paviljoen het Wijntheater, waar je het Proefschrift Wijnconcours, NK Oestersteken, de Bekendmaking Wijnvrouw van het jaar én het NK Sabreren kan bijwonen!

Twee Wedstrijd Arena’s voor de gastronomische top

Ook zijn er dit jaar zelfs twee Wedstrijd Arena’s waar de crème de la crème van chefs en professionals strijden om felbegeerde titels. Bij de Wedstrijd Arena van het Gastronomisch Gilde kan je wedstrijden en finales meemaken van dichtbij: de voorrondes voor de HANOS Gouden Koksmuts, de Kick-off 100% plantaardig wedstrijd, De Minder Zout Meer Smaak wedstrijd en de generale repetitie van Culinary Team The Netherlands voor hun belangrijke wedstrijd in Luxemburg in november.

Dan door naar de Wedstrijd Arena van branchepartner Euro-Toques: hier kan je onder andere de Euro-Toques Nederland Cookware Company Restaurantprijs uitreiking bezoeken, maar ook het Glazen Kalf, Puur koken met wild en de Young Chef Award 2022. Dat wil je niet missen.

Dankzij het uitgebreide programma kan je óók de Gault&Millau Jamsessies bijwonen of meedoen aan diverse tastings. Partners van Gastvrij Rotterdam organiseren daarnaast ook allerlei presentaties in de VIP Room en ontvangsten van netwerkclubs in de Netwerklounge.

Dit artikel is gesponsord door Rotterdam Ahoy.

Marcel de Jong en broer Hans van Hotel de Rustende Jager.

De Rustende Jager: van dorpsherberg tot modern horecabedrijf

Tijden veranderen, weet Marcel de Jong, eigenaar van hotel de Rustende Jager in Nieuw-Vennep, als geen ander. 'Om goed in te kunnen blijven spelen op de wens van de gast en continuïteit te blijven garanderen, moet je anders kunnen denken.' Als doorgewinterd horecabedrijf slaagt de organisatie er goed in om flexibel te blijven en te anticiperen op veranderende trends binnen de hospitalitysector. Daarnaast heeft De Rustende Jager veel aan de support van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).

‘Iedereen met een Dinercadeau op zak, is een potentiële klant voor aangesloten restaurants.'

Dinercadeau: een effectieve manier om klanten te trekken

Dinercadeau is een veelzijdige en toegankelijke cadeaukaart en daarnaast voor horecaondernemers een effectief middel om meer klanten te trekken en hun zichtbaarheid te vergroten. Inmiddels zijn ruim drieduizend restaurants aangesloten en groeit het acceptantennetwerk nog dagelijks.

Gochu Gang kiest voor REALLY Crunchy Fries

Gochu Gang kiest voor REALLY Crunchy Fries

Wanneer je take-away bestelt, wil je dat het eten nét zo lekker is als wanneer je er ter plekke in een restaurant je vork of tanden in zet. Best een uitdaging, weet de gemiddelde horecaondernemer die thuisbezorgt. Zeker wanneer er frietjes in het menu zitten.

Edgar Rouwenhorst, CMO van Zenchef: ‘We zien dat restaurants, vooral in grote steden als Amsterdam, Parijs en Berlijn, steeds meer een lifestylemerk worden.’

Hoe Zenchef restaurants laat groeien

Voor restaurants wordt het steeds belangrijker om een sterke merkidentiteit op te bouwen. Uit recent onderzoek van Zenchef en Lightspeed onder ruim 1.100 respondenten blijkt dat de restaurantidentiteit een cruciale rol speelt bij de keuze van gasten.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.