Bij de verkiezing kunnen horecazaken die het ijstheemerk schenken tot wel 100.000 euro aan investeringsbudget winnen. De totale prijzenpot waarop ondernemers kans maken tijdens deze campagne loopt zelfs op tot 300.000 euro.
Consumenten bepalen wie er kans maakt op de grote geldprijzen door op hun favoriete terras te stemmen. Horecaondernemers kunnen met de beschikbaar gestelde materialen zelf actief campagne voeren om hun terras extra in het zonnetje te zetten.
Uiterlijk 1 augustus worden allereerst twaalf provinciewinnaars bekendgemaakt. De verkiezing loopt vervolgens door tot en met 1 september, waarna op uiterlijk 1 oktober de nationale winnaars bekend worden gemaakt.
Positieve beweging
Lipton Ice Tea wil met de verkiezing een positieve beweging in de branche stimuleren: ‘We gaan de komende maanden weer volop van de horeca genieten. Na twee jaren die er flink in gehakt hebben in de gehele sector, zetten we nu een positieve activatie neer om zoveel mogelijk mensen weer naar het terras te trekken.'
'Met het prijzengeld van de verkiezingen voor Hét Lipton Terras 2022 willen we ondernemers ondersteunen in hun ambities en
kunnen uitbaters weer mooie investeringen doen in hun zaak. Bovendien kunnen gasten zo nieuwe terrassen ontdekken in Nederland. Zo willen we met Lipton Ice Tea het enthousiaste ondernemerschap belonen, met een positieve blik op de toekomst’, aldus Mark Hanemaaijer, Director Out of Home bij Unilever.
Wie doet er mee?
Horeca-eigenaren met een terras en die Lipton Ice Tea schenken, maken vanaf vandaag kans op de hoofdprijs of een van de andere mooie prijzen; zij hoeven zich niet eerst op te geven voor de wedstrijd. Via een online omgeving reikt Lipton Ice Tea ondernemers promotiematerialen aan waarmee zij gasten kunnen vragen en motiveren om op hun terras te stemmen.
Met behulp van onder meer gepersonaliseerde posters, tafelstickers en digitale campagnematerialen, zoals socialemediafilters, kunnen terraseigenaren zoveel mogelijk stemmen vergaren
Landelijke én provinciale winnaars
Winnaars van ‘Hét Lipton Terras 2022’ maken kans op aanzienlijke geldbedragen, die zij in hun geliefde zaak mogen investeren. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen provinciale en landelijke winnaars. De eerste ronde loopt tot en met 1 juli, waarna op uiterlijk 1 augustus de twaalf provinciewinnaars bekend worden gemaakt. Zij winnen ieder een geldbedrag van
10.000 euro.
De verkiezing loopt ondertussen door tot en met 1 september, waarbij alle horecazaken opnieuw kans maken één van de drie landelijke winnaars te worden. De horeca-eigenaar met het meest geliefde terras – en dus met het meeste aantal stemmen – wint de verkiezing en ontvangt het forse bedrag van 100.000 euro. De nummer 2 en 3 van Nederland ontvangen respectievelijk 50.000 en 30.000 euro aan prijzengeld.
Wie mogen er stemmen?
Consumenten die Lipton Ice Tea kopen in de supermarkt of op een van de deelnemende terrassen een drankje van het bekende ijstheemerk bestellen, kunnen vanaf vandaag tot en met 1 september stemmen op hun favoriete terras. Via QR-codes op alle Lipton Ice Tea-verpakkingen, een van de tafelstickers of via de webapp. Ook consumenten maken hiermee kans in de prijzen te vallen, want Lipton Ice Tea verloot horeca-cheques met een waarde van 150 euro onder iedereen die een stem heeft uitgebracht.