Eijsink wordt geïntegreerd in Metro's techbedrijf Hospitality Digital (HD). Het partnership maakt het voor Eijsink mogelijk om versneld te internationaliseren met het (in-house) ontwikkelde softwareplatform booq en voorop te blijven lopen met innovatieve softwareontwikkelingen in Nederland.
HD is het digitaliseringsbedrijf van Metro en helpt horecaondernemers bij hun digitale transformatie. Met bestelwebsites, online reserveringsmodules, menu engineering oplossingen, websites en business intelligence tooling bedient HD een groot deel van de horecamarkt in veel Europese landen.
Twee marktleiders
'De samenvoeging van deze twee marktleiders creëert een krachtige technologie- en distributieorganisatie die vooruitstrevende digitaliseringsoplossingen biedt in tal van branches. booq zal nu worden uitgerold naar ongeveer twee Europese landen per jaar, waarbij de toegang van Metro tot 1,6 miljoen horecaklanten wordt benut.'
'Metro stimuleert de digitalisering van de kernprocessen van zijn klanten om zo een totaalleverancier te worden. De overname van Eijsink werpt zijn vruchten af in deze strategie. Met booq kunnen we onze klanten een uitgebreide reeks digitale tools aanbieden. Metro zal profiteren van de geplande integratie van processen met bestaande producten van HD in booq', legt Dr. Steffen Greubel, CEO van METRO AG, uit.
Booq is het omnichannel softwareplatform van Eijsink dat horecaondernemers helpt processen efficiënter in te richten om zo meer rendement te behalen. Het platform optimaliseert processen rondom het verblijf van gasten in horecazaken, terwijl de gastbeleving onverminderd hoog blijft. Als onderdeel van het platform kunnen ondernemers verschillende 'Bricks' afnemen om succesvol te opereren; van moderne kassa’s tot personeelsplanning en van QR-bestellen tot digitale keukenschermen.
Ferenc Birkenhäger, CEO van Eijsink: 'Met zo’n 200 medewerkers op 6 locaties en een verwachte jaaromzet van meer dan 25 miljoen euro in 2022, is Eijsink sinds de oprichting in 1984 uitgegroeid tot een bekende speler voor kassasystemen in de Benelux-markt. We zijn verheugd om samen te werken met Metro en Hospitality Digital. Het geeft ons nieuwe kansen om ons bedrijf uit te breiden en de Nederlandse horecasector verder te innoveren.'
Eijsink blijft
Eijsink blijft als reseller onverminderd actief in de Nederlandse markt. De organisatie, alsmede de merknaam Eijsink, blijven ongewijzigd in Nederland. Het management van Eijsink blijft eveneens aan boord en zal de eerdere strategie voortzetten. Bovendien is er slechts een geografische afstand van 150 km tussen Eijsink en HD, wat de samenwerking en integratie ten goede komt.