Afgelopen week heeft Radio Horeca vier dagen lang uitgezonden vanuit Foodyard Amsterdam. Daar ging natuurlijk het nodige aan vooraf. Claassens: 'Vlak voor Kerst was Radio Horeca nog een idee op een bierviltje. Met daarbij iets dat op een jingle moest lijken om het gevoel te geven.'
'We hadden slechts drie weken om alles op te tuigen. Van de techniek uitzoeken, tot jingles maken. Van een radiostudio bouwen tot het ook inhoud geven. Door het enthousiasme dat iedereen had en de energie die het vrij maakte blijkt dan maar weer dat onder druk alles vloeibaar wordt. Wat dat betreft is Bidfood echt een hands-on, can-do team.'
Vier shows op een dag
Radio Horeca bestond uit vier verschillende shows op een dag, ingevuld met allemaal first-time DJ’s die bij Bidfood werken. Van het laatste horeca nieuws,stand up comedy en dierengeluiden tot de beste Nederlandse artiesten met confetti. Verhalen met een lach, een traan, een goede grap onder het genot van de beste horecamuziek. Zo vertelde Timo Janse een mooi verhaal over cocktails en Patrick Nieuwveld smakelijk over friet en patat.
Claassens: 'Grote dank gaat uit naar al die vrienden uit de branche die zo gek waren om ons te helpen om die shows echt inhoud te geven. En natuurlijk naar onze luisteraars: uit de horeca, leveranciers, vrienden van de show. Luisteraars op zoek naar een prijs, een verzoekliedje of gewoon zin in feelgood radio.'
Claassens kijkt met voldoening terug op Radio Horeca en wellicht komt het nog een keer terug. 'We hopen in ieder geval dat we als Bidfood met Radio Horeca even de huiskamer voor de horeca konden zijn. Hopelijk gaan we snel betere tijden in met onze mooie branche. Want uiteindelijk is en blijft de horeca huiskamer van Nederland.'
Voor een mooie totaalimpressie is onderstaande after movie gemaakt.