'Natuurlijk hadden we graag op de Horecava gestaan om met iedereen samen te kunnen proosten,' aldus Laurens Claassens, marketing manager bij Bidfood en één van de initiatiefnemers van Radio Horeca. 'Maar die situatie kunnen we niet veranderen. In de horeca werken ras-optimisten, aanpakkers. Net als zij zetten wij onze tanden erin en kijken naar wat er wél kan. Als horecaprofessionals niet naar ons toe kunnen komen, dan komen wij wel naar hen.'
Verhalen met een lach, een traan en een grap
De horeca wordt gezien als de grootste huiskamer van Nederland en door middel van Horeca Radio knallen de verschillende DJ’s (en tevens bekende gezichten van Bidfood) nu deze huiskamer binnen met de mooiste verhalen uit het vak.
'Verhalen met een lach, een traan en een grap. We gaan van het bittere naar het zoet,' licht Claassens toe. Luisteraars kunnen vier dagen lang volop interviews met bekende namen uit het horecavak verwachten, maar ook mooie verhalen uit de branche, het laatste horecanieuws en diverse spel-elementen.
Afwisselende programmering
De programmering biedt dagelijks een enorme dosis horeca-inspiratie. Verschillende DJ’s (en tevens bekende gezichten van Bidfood) nemen dagelijks een programma voor hun rekening:
- Om 10 uur trappen Jordy Middelbosch (culinair adviseur Bidfood) en Simon Sanders (accountmanager Bidfood) af. Zij nemen de luisteraars onder andere mee langs het laatste horecanieuws, een dagelijkse column en een interview met een horeca-expert.
- Om 13.30 uur nemen DJ’s Bram Wooning (accountmanager Bidfood) en Jorrit Hoexum (wijnspecialist Bidfood) het stokje over om de luisteraar onder andere te verrassen met het laatste fastservice-nieuws en het spel ‘Raad wie er praat’.
- In de namiddag zullen Stefanie Kamps (multi channel marketeer Bidfood) en Ben Oort (culinair adviseur Bidfood) de luisteraars meenemen in o.a. hun sterke kroegverhalen, originele horeca-initiatieven tijdens de lockdown én het spel ‘Raad het horeca-apparaat’.
- Tot slot sluiten Laurens Claassens (marketing manager Bidfood), Timo Snijders (commercieel manager national accounts Bidfood), Martijn Veen (founder PromoEvents) en Colin Westerwoudt (managing partner Tippr) de radio-uitzending dagelijks af met het zogenaamde Horecafeest XS, waarin de muziek van Bidfood’s Horecafeest van het Jaar uitgebreid aan bod zal komen.
Ervaringen van horecaprofessionals
Horecaprofessionals kunnen deze dagen ook inbellen of een voicememo sturen om hun eigen nieuws, tips en ervaringen te delen. Bovendien worden de social media-kanalen van Bidfood deze dagen volledig overgenomen door Radio Horeca, dus ook via deze weg zijn de radio-uitzendingen én alles wat er achter de schermen gebeurt volop te volgen.
Live vanuit Foodyard Amsterdam
Radio Horeca wordt live vanuit Foodyard Amsterdam uitgezonden en is van maandag 10 januari tot en met donderdag 13 januari dagelijks van 10 tot 19 uur te beluisteren via radiohoreca.nl.