Binnen het concept speelt het duurzaamheidsplatform van Compass Group, Nula, een hoofdrol in het verbinden, verbeteren en verduurzamen. Nula is gebaseerd op de pijlers milieu, mens en maatschappij & gezondheid.
Met het inzetten van creatieve concepten onder de paraplu van Food Station met Nula als duurzaamheidsplatform verzorgt Compass Group lekker, gezond en duurzaam eten en drinken voor alle medewerkers en gasten van Prorail verspreid over het hele land.
Duurzaamheid
Het duurzaamheidsplatform Nula staat centraal binnen de dienstverlening van Compass Group. Dit platform wordt ondersteund door partnerschappen met The Farm Kitchen, The Colour Kitchen, Buy Social, Absoluta en Local2Local. Hiermee biedt Compass Group een breed assortiment lokale, seizoensgebonden en maatschappelijk verantwoorde producten. Daarnaast borgt Nula initiatieven als 100%-circulaire bedrijfskleding en lanceert het een plasticvrij bedrijfsrestaurant in 2022. 'De samenwerking met Compass Group gaat ons helpen om ook in onze eigen bedrijfsvoering in 2027 eco-neutraal te opereren', aldus Martine Atzema, manager human facility management bij ProRail. 'Wij kijken daarom zeer uit naar de nieuwe samenwerking waarin we samen zorgen voor minder CO2-uitstoot in onze cateringservices. Catering is vaak de facilitaire activiteit met de grootste CO2-uitstoot. Met Nula gaan wij daar verandering in brengen en dragen wij tegelijkertijd bij aan gezamenlijke duurzaamheidsambities.'