Dat Het Rheins een betrokken publiek heeft, was al wel bekend. In 2016 werden ze derde in de strijd om de Terras Top 100 Publieksprijs, tijdens de laatste Terras Top 100-editie in 2019 werd het restaurant tweede met 1554 stemmen en in 2017 was er ook al grote blijdschap bij horecaondernemer Rien Mol en zijn team: want net als nu, werden ze dat jaar dé winnaar van de Publieksprijs. Toen met 1400 stemmen. Dit jaar wist de horecazaak dat aantal flink te overtreffen, met in totaal maar liefst 2274 stemmen.
Tweede en derde
Het landgoed liet uiteindelijk met slechts 19 stemmen voorsprong Bistro De Oale Ste in Nijverdal achter zich, maar ook de serieuze kanshebber Piepers en Paupers in Veenhuizen (2203 stemmen). In totaal werden maar liefst 29.532 stemmen uitgebracht.
Beloning voor het team
Horecaondernemer Mol, riep zijn gasten op om te stemmen omdat dit ook een mooie beloning zou zijn voor zijn team. ‘Wat ben ik supertrots op ons team!’, schreef hij op social media. ‘Wat een veerkracht heeft ons gehele team getoond. Het was voor hen een lange coronawinter en hierdoor werd hun geduld vaak op de proef gesteld omdat ze niet hun vak konden uitoefenen. Ook de motivatie was soms even weg na de zoveelste teleurstellende persconferentie.’ Hij vervolgt: ‘Gaaf om te beleven dat zodra de horeca open mocht, ons hele team ons bedrijf een boost gaf en ons een vliegende start heeft gegeven. Help mij mee om ze te belonen door de publieksprijs van de Terras Top 100 binnen te slepen.’
Eindstand Terras Top 100 Publieksprijs: Top-15
1 Landgoed Het Rheins, Enter, 2274 stemmen
2 Bistro De Oale Ste, Nijverdal, 2255
3 Piepers en Paupers, Veenhuizen, 2203
4 Eet-Lokaal, Zevenaar, 2125
5 Dukdalf, Kerkdriel, 1520
6 Pelle’s eten & drinken, Deurningen, 1189
7 Doloris, Tilburg, 877
8 Oranje Buiten, Hoorn, 835
9 De Baeckermat, Westdorpe, 796
10 ‘t Noorden, Aalten, 756
Over de Publieksprijs
De Publieksprijs is in het leven geroepen om gasten bij de zaak - en de Terras Top 100 - te betrekken. Middels een promotiepakket dat alle Terras Top 100-deelnemers ontvingen (met onder meer tafel- en visitekaartjes) en via hun eigen social media-kanalen konden zij hun gasten aansporen op hen te stemmen.