Voor Ayhan Sahin, eigenaar van de ADAS groep waar The Hangar onder valt, is de robot geen vervanging van het personeel, maar een welkome toevoeging voor het team en gasten.
Druk op het team
Sahin heeft een groot deel van zijn team behouden tijdens de coronacrisis, waardoor hij weinig last heeft van het personeelstekort. Maar doordat zijn medewerkers niet altijd fysiek op de werkvloer kunnen zijn bij verkoudheidsklachten, merkt ook Sahin de druk op zijn team.
Om zijn team ten alle tijde zoveel mogelijk ondersteuning te kunnen bieden heeft Sahin de robot aangeschaft. 'Onze medewerkers blijven natuurlijk thuis bij enige verkoudheidsymptomen, waardoor er toch zomaar een gat in je rooster kan vallen op sommige momenten. Voor mij is het van belang dat zowel het huidige team als onze gasten hier zo weinig mogelijk van merken. Onze nieuwe horeca robot geeft het team de nodige assistentie én wordt ontzettend goed ontvangen door onze gasten', aldus de eigenaar.
Geen vervanging personeel
Toen Ayhan het idee van de robot voorstelde aan zijn team werd het direct met veel enthousiasme ontvangen. De robot is zo gemaakt dat hij nauwkeuring door het restaurant kan manoeuvreren zonder tegen tafels of gasten aan te stoten.
Gasten vinden het prachtig
'Het werkt geweldig en voor ons team een welkome hulp in de bediening. Hij is nooit ziek, rijdt lekker door en onze gasten vinden het prachtig', aldus medewerker Carlijn. Toch benadrukt Ayhan dat de horecarobot nimmer een vervanging van zijn medewerkers zal zijn. 'Het is een toevoeging op ons team, een versterking en een consistente factor die het team wat meer zekerheid geeft. Het gegeven dat medewerkers thuis moeten blijven bij verkoudheidsklachten zal nog lang blijven bestaan, dus dit is mijn manier om aan het team en onze gasten te laten zien dat wij op elk moment consistente service kunnen blijven geven', aldus Sahin.