Elke store zal duidelijke open winkelpuien en keuken hebben, een moderne maar gezellige omgeving met de nadruk op het nabootsen van het bakkerij-cafégevoel in een gemaksformaat. Treinreizigers kunnen een breed scala aan lokaal bereide producten voor onderweg verwachten: van vers gemaakte sappen en smoothies tot warme broodjes, maar ook pretzels en gebak bij een kopje Fairtrade-koffie.
Met 350 winkels in heel Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, is BackWerk een gerenommeerd foodservice-merk dat eigendom is van de Zwitserse foodvenience-leverancier Valora Group.
Door de samenwerking met HMSHost International wordt de voetafdruk van BackWerk uitgebreid tot ongeveer 45 winkels op nationaal niveau. 'We zijn verheugd met deze toevoeging aan ons conceptportfolio en samen te werken met een bewezen en succesvol merk. Met BackWerk's zijn we ervan overtuigd dat we het aanbod aan eten en drinken naar een hoger niveau kunnen tillen', aldus Sytze van der Aa, Regional Managing Director Europa, HMSHost International.