Softijs krijgt luxere uitstraling bij Restaria

Softijs krijgt luxere uitstraling bij Restaria

Bidfood heeft voor de eigen formule Restaria een softijsconcept gelanceerd, in samenwerking met Nic Nederland. Het doel is om softijs een luxere uitstraling te geven.

Het concept Ice Lovers bevat producten van Nic Nederland en is in verschillende shop-in-shop vormen beschikbaar voor Restaria-ondernemers die meer willen doen met softijs. De eerste is een complete ombouw van de balie, de tweede is een achterwand in de stijl van het concept en de derde is een bord tegen de muur.

Waffles en freakshakes

Het assortiment bestaat uit onder meer Bubble Waffles, Superwaffles, Freakshakes, sundaes en premium shakes. Ondernemers kunnen kiezen voor deluxe en standaard, waarbij de laatste geschikt is voor ondernemers die nog niet veel ervaring hebben met softijs en gedoseerd willen beginnen. De klassieke ijshoorntjes staan er nog wel op, maar niet prominent.

Restaria softijs

De standaard versie.

Andere beleving met softijs

‘We willen meer bieden dan de standaard ijskaart met hoorntjes’, zegt formulemanager Hans van Ballegooijen. ‘We willen een andere ijsbeleving creëren en softijs een andere uitstraling geven, meer gericht op luxere ijsjes. Restaria-ondernemers verkopen al wel ijscoupes, maar dit concept is echt gericht op impulsaankopen.’

Restaria softijs

De deluxe versie.

Ice Lovers wordt op dit moment uitgerold. Er zijn twee vestigingen die er al mee werken: Restaria Zuid in Veenendaal en Restaria ’t Hof in Eindhoven.