Restaria lanceert nieuw concept met softijscoupes

Restaria lanceert nieuw concept met softijscoupes
Strawberry Sensation, Oreo's Flavour en Fresh Fruit.

Restaria heeft een softijsconcept ontwikkeld met zes verschillende coupes. De formule heeft de softijscreaties afgestemd op de behoeften van de ondernemers. 'Simpel, snel en gewoon lekker.'

‘Wij hebben bij Restaria een keuzemenu van €15,95 en daar willen wij ondernemers bij ondersteunen met een compleet concept en mooie foto’s’, zegt formulemanager Hans van Ballegooijen.

De nieuwe softijskaart van Restaria bestaat uit zes coupes met softijs, waaronder Dame Blanche, Caramel Crunch en Strawberry Sensation. Daarnaast zijn er twee kindercoupes.

Restaria softijs

Bestaande ingrediënten

De softijscoupes zijn kleurrijk en divers, maar vrij traditioneel. ‘We hebben het bewust simpel gehouden’, zegt Van Ballegooijen. ‘Het was voor ons belangrijk om dicht bij de basis te blijven, en geen hele gekke toppings te verzinnen. Het is de bedoeling dat je de coupes met bestaande ingrediënten kunt maken. Simpel, snel en gewoon lekker, voor een mooie prijs. We hebben wel qua fotografie onze eigen draai eraan willen geven.’

Restaria softijs

De kidscoupes met smarties en blauwe hagelslag.

Restaria de Luc als eerste

Luc Vriens van Restaria de Luc in Erp is eind deze week (week 23) de eerste die met het nieuwe softijsconcept gaat werken. Hij heeft het concept ontwikkeld, samen met Van Ballegooijen en Nic Nederland. ‘De ondernemer in Erp heeft in zijn vorige zaak veel met ijscoupes gedaan, vandaar dat we met hem hebben samengewerkt.’

Onderscheiden met softijs

Softijscoupes zijn voor cafetaria’s mooie producten om zich mee te onderscheiden, vindt Van Ballegooijen. ‘Een goed voorbeeld is Restaria Overloon, die zit vlakbij IJssalon Clevers in Overloon. Dan is ijs een moeilijk artikel, maar ze kunnen met dit concept toch meer mensen naar het terras trekken.’