Nu Sugo in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Eindhoven harten heeft veroverd, brengt Sugo to go de authentieke Romaanse streetfood lekkernij terug naar waar deze voor bedoeld is. Vandaag opent de allereerste Sugo to go in Nederland, op het Alexanderplein in Rotterdam.
Sugo to go & delivery voor andere horecaondernemers
Hoewel het bereidingsproces van de pizzabodems zo’n 72 uur kost, levert Sugo de bodems vanuit een centrale keuken vers aan bij horecaondernemers. Op deze manier hoeven zij de pizzabodems alleen nog te voorzien van toppings en is er dus geen extra personeel nodig voor het bereiden van de pizza’s. Dit bracht Herman Hell en Hugo Kruijssen op het idee om horecaondernemers te helpen. Herman Hell vertelt: 'Vooral in tijden van de coronacrisis willen we andere horecaondernemers een handje helpen en stimuleren om te blijven innoveren. Vanuit deze gedachte is Sugo to go & delivery ontstaan. Stel dat je als horecaondernemer een deel in je keuken niet gebruikt, is het implementeren van Sugo to go & delivery de oplossing. Alles wat je verkoopt aan je gasten is een win.’ Sugo to go & delivery kan worden geïmplementeerd als tweede bezorglijn. 'Het gaat dus om een lage investering en alle pizzastukken die derden verkopen en bezorgen, leiden tot winst.'
Marco Bunk, woordvoerder KHN Rotterdam, is de eerste ondernemer die het concept ten uitvoer brengt. Vandaag opent hij de allereerste Sugo to go & delivery van Nederland aan het Prins Alexanderplein in Rotterdam. Rotterdam is slechts het begin. Sugo to go & delivery is klaar om snel uit te rollen naar alle ondernemers die net als Marco een eigen Sugo-lijn willen starten. Dit kan zowel middels Sugo to go & delivery, als vanuit de bestaande keuken in de eigen horecazaak.
Vierkante stukken pizza
In 2014 opende Sugo de eerste vestiging in het centrum van Rotterdam. Het concept van de pizza al taglio - Italiaans voor gesneden pizza - was toentertijd nog vrij onbekend in Nederland. De vierkante stukken pizza hebben een luchtige en knapperige bodem en zijn volgens de oprichters voedzaam en lekker voor de lunch, voor bij de borrel of als diner. Het verhaal achter de pizza vindt zijn oorsprong echter in Rome, waar het broertje van de ronde pizza op iedere hoek van de straat wordt verkocht. Het is een échte streetfood lekkernij en daarom lanceert Sugo vandaag de allereerste Sugo to go in de stad waar het horecaconcept zijn eerste vestiging opende.
Pizzadeeg
Met name het deeg wordt met veel liefde en passie bereid. Het bereidingsproces van de bodem van tarwe, spelt en soja duurt tot zo’n 72 uur. Vervolgens worden de rechthoekige platen voorzien van uiteenlopende verse (vegetarische) toppings, waaronder buffelmozzarella, truffelsalami en Kalamata olijven.
Locatie Sugo to go
De to go-locatie is gevestigd aan het Prins Alexanderplein. Het vernieuwde station Rotterdam Alexander werd in juli geopend en is tegenwoordig voorzien van meerdere winkels en horeca. Sugo to go is dagelijks geopend vanaf 11.30 tot 21.30 uur en gaat ook bezorgen in Prins Alexander.
Over Herman Hell, Hugo Kruijssen en Marco Bunk
Horecaondernemer Herman Hell groeide van ijsverkoper bij Capri tot eigenaar van Hell’s Kitchen Horeca Groep. Hier vallen Nieuw Rotterdams Café, Het Wapen, Café van Zanten, Sijf, De Hofnar (Vlaardingen en Scheveningen) en Het Zalmhuis onder. Tevens is hij mede-eigenaar van Sugo. Herman Hell is uitgekozen tot de meest markante horecaondernemer van Zuid-Holland 2018-2019 en zet zich als Rotterdammer in voor de belangen van de stad.
De Rotterdamse ondernemer Hugo Kruijssen rolde na zijn studie aan de Hotelschool de IT in. Hij startte zijn eigen bedrijf op in deze branche en fungeerde als commercieel directeur. Herman en Hugo zijn al jaren goede vrienden. De twee Rotterdamse ondernemers sparden regelmatig over een samenwerking. Het juiste moment kwam toen de overname van Sugo zich aandiende in 2018. Met een flinke dosis ondernemingservaring pakten de heren deze kans met beide handen aan.
Marco Bunk is sinds 1999 eigenaar van Wilskracht Eten & Drinken, gevestigd aan het Prins Alexanderplein naast station Rotterdam Alexander. Als Rotterdamse horecaondernemer gelooft hij in het sociale component en de werkgelegenheid in de stad. Als woordvoerder van Koninklijke Horeca Nederland Rotterdam, maakt hij zich hard voor de branche in de stad.