Atilay Uslu startte naast een airline en reisorganisatie ook een aantal eigen hotels, waarvan drie in Amsterdam met in totaal bijna 1.000 kamers. Hij heeft Corendon Village, Corendon Vitality en het College Hotel.
Atilay Uslu denkt in oplossingen
De jury roemt Atilay om zijn vermogen om oplossingen te zien daar waar anderen problemen ervaren en zijn oog voor mensen om hem heen. Atilay Uslu: ‘Ik ben trots deze prijs in ontvangst te mogen nemen. Het is niet alleen een prijs voor mij persoonlijk maar ook voor alle ruim 3.000 medewerkers van Corendon.’ Als Nederlandse winnaar, maakt Uslu ook kans om EY World Entrepreneur Of The Year te worden. Deze internationale verkiezing vindt volgend jaar juni plaats in Monaco.
In februari van dit jaar haalde Uslu nog en grote stunt uit door een vliegtuig te laten plaatsen in de tuin van Corendon Village in Amsterdam. De gehele A9 moest hiervoor worden afgezet. De topman had zelf een kamer geboekt in het hotel. Precies op de plek waar – als alles goed zou gaan – de neus van de Boeing voor het raam zou komen te staan. Hij zei hier destijds over: ‘Toen ik vanochtend de gordijnen opende, zag ik haar in volle glorie staan. Ik realiseerde me dat na maandenlange voorbereiding het ons echt is gelukt om het toestel met veel pas- en meetwerk op haar uiteindelijke plek te krijgen. Daar word je wel even stil van.'
Ook prijs voor Temper oprichter
Ook Temper oprichter Paul Eggink viel in de prijzen, hij kreeg de prijs voor Emerging Entrepreneur of The Year.
Over EY Entrepreneur Of The Year
De titel EY Entrepreneur Of The Year wordt jaarlijks uitgereikt en wordt erkend als de meest prestigieuze ondernemersprijs ter wereld. EY zet met deze wedstrijd de ‘ondernemer achter de onderneming’ in de schijnwerpers.
Het programma benadrukt het belang van volwassen ondernemerschap voor de Nederlandse economie. De EY Entrepreneur Of The Year award wordt al meer dan dertig jaar in ruim zestig landen uitgereikt. De award is bedoeld om ondernemerschap nadrukkelijk op een voetstuk te zetten en ondernemers aan te moedigen en te ondersteunen om het beste uit zichzelf, hun klanten en hun medewerkers te halen.