De trotse winnaars ontvingen de prijs uit handen van Robert Kranenborg, voorzitter van de landelijke jury. Ed: 'Binnenkort vieren we ons vijfjarig bestaan, deze titel maakt dit jubileum helemaal compleet.' Wieteke en Ed werden gekozen uit veertien regionale winnaars die gedurende de avond allemaal in de schijnwerpers werden gezet.
Stadshotel Van Rossum en Breuren
Wieteke en Ed Breuren zijn eigenaar van Stadshotel Van Rossum en Breuren, beide gevestigd in Woerden. 'Wieteke en Ed zijn met hun liefde, cultivatie en nieuwsgierigheid een inspirerend voorbeeld voor anderen', aldus juryvoorzitter Robert Kranenborg. 'Deze ondernemers zijn creatief in hun aanpak en lopen voorop als het gaat om duurzaam ondernemen. Als je als jongeman vanaf de Middelbare School bij Ed en Wieteke komt werken en je blijft er twee of drie jaar werken dan ben je daarna klaargestoomd om ondernemer te worden. Als je je mensen alle facetten van het horecavak in die tijd kan bijbrengen, dan ben je markant. De passie en het enthousiasme straalt van dit stel af, terechte winnaars.'
Wieteke en Ed Breuren hebben in een oud monumentaal pand een hypermodern horecabedrijf neergezet. Op hun boerderij telen ze hun eigen groente en fokken ze vee. De koks werken niet alleen in de keuken, maar worden ook betrokken bij de boerderij.
Feestelijke uitreiking
Tijdens de feestelijke avond in de Beurs van Berlage werden alle regionale winnaars in het zonnetje gezet en de drie genomineerden voor de landelijke titel bekendgemaakt. Wieteke en Ed wonnen het uiteindelijk van hun concurrenten René Bogaart van BIG Horeca, Meest Markante Horecaondernemer Zuid-Holland-Noord en Mike Bosman van Blooming, Meest Markante Horecaondernemer Noord-Holland.
Meest Markant
KHN (Koninklijke Horeca Nederland) organiseert de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs wordt toegekend aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars is de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen.