De verlenging en uitbreiding van dit partnership is onderdeel van Center Parcs vernieuwingsprogramma. Ook de komende acht jaar is Albron verantwoordelijk voor het beheer van de restaurants en Food Stores in parken van Center Parcs in Nederland en België.
Center Parcs bezit 27 Europese parken waar jaarlijks ruim 4,2 miljoen mensen overnachten. Het totale aantal accommodaties bestaat uit 16.700 appartementen en cottages in Europa. In 2017/2018 realiseerde Center Parcs een omzet van 697 miljoen euro.
In de Misset Horeca Top 100 van Grootste Merken en Bedrijven staat Center Parcs op nummer 12. In Nederland heeft de bungalowverhuurder negen parken. Cateraar Albron staat in diezelfde Top 100 op nummer 21.
Center Parcs
De samenwerking, die in 2010 van start ging, sluit aan bij de ambitie van Center Parcs om een nieuwe standaard te zetten in de recreatiesector. Door de introductie van aantrekkelijke restaurants en nieuwe vormen van beleving, willen beide partijen een aangename omgeving creëren waar gasten kunnen genieten van gastvrijheid en eten en drinken van hoge kwaliteit.
Albron biedt gasten een ruime keuze en een gevarieerd aanbod op elk moment van de dag: van à la carte tot fast food, Food Stores met een bezorgdienst en een uitgebreid cateringaanbod voor seminars.
Met haar gevarieerde hospitality-concepten creëert Albron een beleving die volledig aansluit op de wereld van Center Parcs en die tegemoetkomt aan de behoeften van gasten.
Center Parcs en Albron delen dezelfde ambitie op het gebied van innovatie met als doel de klanttevredenheid te vergroten. Albron levert een waardevolle bijdrage aan de innovaties op de vakantieparken van Center Parcs door haar aanbod op het gebied van food en catering steeds te vernieuwen met op maat gesneden concepten.
Ook de komende jaren investeert Albron in de verdere ontwikkeling van de restaurant- en supermarktconcepten in het overdekte parkcentrum de Market Dome en in het uitbreiden van haar aanbod met nieuwe producten.
‘Catering is een van de meest belangrijke belevingen van onze gasten tijdens een verblijf bij ons. De kracht van ons partnership met Albron komt voort uit het vermogen onze expertise en ervaring te bundelen. De kennis van ons op het gebied van veranderende klantbehoeften en de expertise van Albron op het gebied van eten & drinken is de ideale mix voor de ontwikkeling van nieuwe food-concepten met een sterke focus op kwaliteit. Door hierin te investeren creëren we in de Market Dome een omgeving waar onze gasten echt even samen kunnen zijn’, vertelt Pascal Ferracci, CEO van Center Parcs Europe.
‘Door de komende jaren bewust te kiezen voor een langdurige samenwerking met toonaangevende partners als Albron zijn we in staat om een nieuwe standaard te zetten. Zodat we de huidige én nieuwe generatie gasten laten ervaren hoe een verblijf bij ons je blijft verrassen.’
‘We zijn trots dat CP de samenwerking met Albron heeft verlengd. We delen dezelfde ambities op het gebied van innovatie en het vergroten van de gastbeleving. Dit partnership heeft ons in staat gesteld een uniek aanbod te introduceren dat volledig past in de wereld van Center Parcs’, vertelt Robert Visser, directielid van Albron. Albron staat in de Misset Catering Top 25 op nummer 1.
Over Center Parcs Europe
Center Parcs Europe - Europa’s grootste aanbieder van korte vakanties - is onderdeel van Pierre et Vacances Center Parcs Group. Al ruim 50 jaar is de verhuurder expert op het gebied van korte vakanties in de natuur, gedurende het hele jaar. Als grondlegger van de korte vakantie dichtbij huis heeft CP een nieuwe standaard gezet in de recreatiesector, maar wil haar gasten ook in de toekomst blijven verrassen.
Over Albron
Albron boekt een omzet van € 282 miljoen (2017) en telt circa 4.500 medewerkers die op bijna 1.000 locaties in Nederland werkzaam zijn.