In het InnovationLAB op de Horecava werd de uitslag van de eerste editie van de Foodservice Award bekendgemaakt, een initiatief van Q&A in samenwerking met Horecava. Zo’n 20.000 consumenten gaven hun mening over foodservice bedrijven op diverse aspecten, met een gemiddelde waardering van 7,06. Vitam won in de categorie catering met een gemiddelde van 7,92. Gasten waarderen vooral de klantvriendelijkheid en service in de meer dan 200 restaurants van Vitam.
De Foodservice Award is een nieuw prijs die is gelanceerd door Q&A en de Horecava. Daarin beoordelen consumenten onder meer fastfoodbedrijven, lunchrooms, restaurants, cateringbedrijven supermarkten, hotels, tankstations en bezorgplatforms.
Prijs is het belangrijkst
In deze eerste editie hebben consumenten ruim 20.000 beoordelingen gegeven, zo meldt de organisatie. Daarbij gaat het onder andere over prijs, assortiment en service. Consumenten geven de bedrijven gemiddeld een ruime 7. De prijs vindt de consument het belangrijkste, zo blijkt uit de cijfers. Daarna kijken consumenten naar kwaliteit, winkelgemak en klantvriendelijkheid.
Prijzenregen Vitam
Het was voor Vitam een bijzonder succesvolleHorecava. De cateraar viel meerdere malen in de prijzen. De stamppot Winter Wonderland van VITAM chef Rob Kramer werd het ‘Lekkerste Stamppotje met minder zout’ en de Vis op het droge van zijn collega Juriaan Swanink werd bekroond tot de ‘Lekkerste Maaltijdsalade’. Naast hen op het erepodium stonden de Vitam-chefs Peter Nass en Roland Biermans, die de tweede plaatsen veroverden met hun stamppot, broodje en maaltijdsalade.