Michael Spetter is het schoolvoorbeeld van een selfmade-man die als tiener begon in de spoelkeuken. Met een enorme drive en ambitie heeft hij zich opgewerkt tot managing director Benelux bij Louvre Hotels Group. Na zestig jaar in de hotelbranche is het voor Spetter tijd om een stapje terug te doen en het stokje over te dragen aan een nieuwe generatie.
Benoit Mosteau werkte na zijn HBO-studie in Frankrijk, Amerika, Canada en Engeland waar hij veel ervaring opdeed voordat hij vier jaar geleden bij Louvre Hotels Group aan de slag ging als operations manager Benelux. In die functie was hij verantwoordelijk voor de aansturing van de eigen hotels. Benoit zou in eerste instantie twee jaar blijven, dit werden er vier en nu volgt hij Spetter op. De heren hebben dus een compleet verschillende achtergrond maar wel dezelfde opvatting over het horeca-vak: Gastvrijheid en klantbeleving staan altijd bovenaan. Tevens de belangrijkste kernbegrippen voor Louvre Hotels Group.
Michael Spetter neemt niet helemaal afscheid: 'Volgend jaar maart zal ik gewoon als hotelier weer naar de Holland vergadering komen, dus wat dat betreft is het een ander soort afscheid dan wanneer je echt met pensioen gaat. Want dat ga ik niet, dat weiger ik en zal ook niet gebeuren. Wel neem ik met een beetje pijn in mijn hart afscheid want mijn hart ligt bij Golden Tulip. Ik heb mijn carrière voor een groot gedeelte te danken aan Golden Tulip en ik wil graag alle collega’s hartelijk bedanken die mij altijd en overal met warmte hebben ontvangen.'
Groeien
De afgelopen twee jaar is er flink gebouwd aan het nieuwe Golden Tulip label. Zo is een geheel nieuwe merkstrategie ontwikkeld met onder meer een nieuwe corporate identity, website en brand markers. Het doel: Golden Tulip moet groter worden in de Benelux.
Benoit heeft hiervoor een duidelijk plan: 'Mijn visie is dat de basis goed moet zijn en de franchisenemers met ons mee kunnen groeien. De nieuwe huisstijl en branding is perfect en draagt bij aan het uitdragen van de kernwaarden van Golden Tulip. Vanuit ons hoofdkantoor in Parijs staan er belangrijke ontwikkelingen op de planning. Zoals een nieuw Loyaliteitsprogramma, een App en diverse Online tools. Als we die ontwikkelingen gezamenlijk kunnen implementeren dan gaan we groeien.'
Over Louvre Hotels Group
Met circa 2.500 hotels in 52 landen is Louvre Hotels Group één van de grootste internationale hotelketens. Louvre Hotels Group is in alle segmenten – van 1 tot en met 5 sterren – vertegenwoordigd. De keten voert de merken Première Classe, Campanile, Kyriad, Tulip Inn, Golden Tulip en Royal Tulip. Bovendien behoren de 5 merken van het Sarovar-netwerk in India ook tot de groep net als enkele Chinese merken zoals Metropolo. De keten is eigendom van Jin Jiang International Holdings, een van de grootste bedrijven in de toerisme- en reissector in China.