Uit recente cijfers van het RIVM blijkt dat 92 procent van de consumenten die wel eens een glaasje drinkt dit verstandig en met mate doet. In de afgelopen zes jaar is de consumptie van alcoholvrij bier verdriedubbeld. 'Mensen willen steeds vaker bewust minder alcohol consumeren. Wel genieten van een lekker bier, de volle smaak, maar dan met minder alcohol. We zijn dan ook bijzonder trots dat we de consument hiervoor een lekker alternatief kunnen bieden met Bavaria 3.3', aldus Ralph Bongaerts, marketing manager Nederland bij Bavaria.
>>Nieuws over Bierprijzen
Echte biersmaak, minder alcohol
Smaak is de grootste uitdaging voor de ontwikkeling van laag alcoholisch bier. Volgens Bavaria is het bier op dat gebied vergelijkbaar met 5 procent alcohol pils, ondanks het lagere alcoholpercentage. Dit komt doordat tijdens het brouwen meer aromahop wordt gebruikt. Zo behoudt het bier de normale bitterheid, de volle smaak en heeft het een frisse hopgeur.
>>Speciaalbier en alcoholvrij stuwen bierverkoop
Bavaria 3.3 vanaf april in horeca
Bavaria 3.3 wordt vanaf week 12 groots geïntroduceerd met een landelijke campagne en een tv-commercial waarin het getal 3 de hoofdrol speelt. Daarmee richt Bavaria zich op bierdrinkers die bewust en verantwoord van bier willen genieten. Bavaria 3.3 is vanaf halverwege maart verkrijgbaar bij de supermarkten. Vanaf april is het nieuwe bier ook verkrijgbaar in de horeca. De consumentenadviesprijs is €2,79 euro voor een 4-pack blikjes en €3,59 euro voor een 6-pack flesjes.