Reserveringssysteem voor en door restaurateurs gelanceerd

Reserveringssysteem voor en door restaurateurs gelanceerd
Initiatiefnemers Ferry van Houten en Gijs Numan.

OERS (Ons Eigen Reserverings Systeem) is een nieuw online reserveringssysteem dat maandag 9 mei door Alain Caron feestelijk is gelanceerd bij Restaurant Aan de Poel.

Uniek is dat elke deelnemende restaurateur mede-eigenaar van het en automatisch lid van de Coöperatie OERS wordt. Hierdoor kunnen restaurateurs zelf mee beslissen over de voorwaarden en de commissies. Waar andere reserveringssystemen in de toekomst alleen maar duurder zullen worden, zal OERS voor hen dus juist goedkoper worden.

Initiatiefnemers Ferry van Houten (Restaurant Het Bosch) en Gijs Numan (Restaurant Elkaar en Restaurant Aaltje) merken dat steeds meer gasten online reserveren: 'Het percentage online reserveringen is nu nog relatief laag, maar de verwachting is dat dit heel snel zal groeien. Over enkele jaren zal zelfs 80% van alle reserveringen online plaatsvinden. Dit is dus hét moment voor horecaondernemers om in te stappen en niet afhankelijk te worden van de bestaande restaurant websites.’

Al 100 deelnemers
Tijdens de lancering waren erg veel restaurateurs aanwezig. Ze reageerden enthousiast met als resultaat dat er nu al ruim 100 deelnemers zijn aangesloten. Maar de initiatiefnemers willen dat zich snel nog meer restaurateurs aansluiten. 'Want hoe meer restaurants des te sterker de Coöperatie’, aldus van Houten en Numan.
OERS werkt prima samen met de bestaande reserveringssystemen. De restaurateur hoeft dus nog maar met één reserveringssysteem te werken in plaats van met verschillende naast elkaar draaiende systemen.

Technische partner
OERS heeft een exclusieve samenwerking met Diningcity, aan wie het beheer en onderhoud van het reserveringssysteem is uitbesteedt. 'Diningcity heeft de meeste kennis van online reserveringssystemen en heeft bovendien aangetoond een betrouwbare partner te zijn. Diningcity heeft overigens geen belang in OERS.’ aldus van Houten en Numan.
Een reserveringssysteem voor en door restaurateurs
Het systeem is zeer overzichtelijk en gebouwd op de toekomst. Het is van alle gemakken voorzien, aanpassingen, in bijvoorbeeld het tafelplan, zijn snel gemaakt door de restaurateur zelf. Tijdens de lancering benadrukten van Houten en Numan dat de Coöperatie geen winstoogmerk heeft. Alle inkomsten zullen terugvloeien in de Coöperatie en zal worden verdeeld onder de aangesloten restaurateurs.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.