De 49-jarige Catalaanse chef gaat 'tussendoortjes, ontbijt- en gemaksproducten' ontwikkelen voor PepsiCo, zo meldt fabrikant Pepsi; niet alleen bekend van de cola, maar ook van de merken Tropicana, Lay’s en Quaker.
Ferran Adria krijgt de opdracht voor de Amerikaanse multinational nieuwe producten te maken en het team te inspireren. Pepsi verwacht van de topchef dat hij ingrediënten ontwikkelt met meer smaak waardoor het gebruik van vet en olie wordt verminderd. ‘Producten moeten gezonder worden,’ aldus PepsiCo.
PepsiCo heeft wereldwijd het grootste aantal voedings- en drankenmerken in portefeuille die samen goed zijn voor een jaaromzet van ongeveer 60 miljard dollar.
Het is overigens niet de eerste samenwerking van Adrià met PepsiCo. Voor de Spaanse afdeling creëerde hij in 2005 al een succesvolle lijn van koude groentesoepen onder de merknaam Alvalle, en voor chipsmerk Lay's bedacht hij zelfs de lokale variant 'Artesanas 100 procent olijfolie'.