The Entourage Group begon met horecaconcepten in Amsterdamse hotels, zoals Momo en Izakaya. Later kwamen daar ook stand alone restaurants als The Butcher bij.Een volgende stap was franchise, waarmee ook in winkelcomplexen werd geopend.
Entourage Group in shopping malls
Zo zijn er vestigingen van The Butcher en pizzaconcept Toni Loco in bijvoorbeeld het AmsterdamseMagna Plaza. In het deze week geopende WestfieldMall of the Netherlands in Leidschendam zijn een The Butcher (burgers), Toni Loco (pizza) en Caffeïne Bar (koffie) van The Entourage Group.
WestfieldMall is een internationaal shopping mall merk met meer dan 120 locaties wereldwijd, waarvan nu 11 in Europa. De locatie in Leidschendam is het resultaat van een €600 miljoen kostende opknapbeurt van het oude winkelcentrum Leidsenhage. Het totale oppervlak is zo'n 117.000 vierkante meter, vergelijkbaar met Hoog Catharijne in Utrecht.
In dat winkelcentrum ruim aandacht voor horeca. Naast een zestal restaurants en café verspreid door het complex vormt het Eet Theater het hart van WestfieldMall of the Netherlands. Daar omringen een tiental food outlets een centraal plein met tafels en stoelen, als een soort foodhalconcept. Drie daarvan zijn dus, middels franchise, gevuld met concepten van The Entourage Group.
The Entourage Group
The Entourage Group is bekend van hun hoogwaardige eet- en drinkconcepten, in Nederland vooral in Amsterdam. Concepten als Izakaya, Momo, The Butcher en Mr. Porter zijn al jaren succesvol. Inmiddels heeft The Entourage Group, veelal in samenwerking met hotelgroep Sircle Collection, de vleugels ook buiten Nederland uitgeslagen en opende ook restaurants in Duitsland en Spanje.
The Entourage Group is eigendom van YossiEliyahoo en LiranWizman, die laatste is tevens eigenaar van Sircle Collection, waar merken als Sir Hotels, Max Brown en W Amsterdam onder vallen.