The Butcher beschikbaar voor franchise: doel 80 zaken wereldwijd

The Butcher beschikbaar voor franchise: doel 80 zaken wereldwijd
The Butcher Social Club

The Butcher van Yossi Eliyahoo, eigenaar en oprichter van The Entourage Group, start met een franchiseregeling. The Butcher heeft momenteel zes vestigingen. Dat moeten er 80 worden.

'We denken groot en hebben immense plannen, maar we willen wel verantwoordelijk handelen en met de juiste franchisepartners in zee gaan.' The Butcher heeft op dit moment 6 vestigingen in Europa en een foodtruck ‘The Butcher on Wheels. ‘In de toekomst loopt de teller op tot 80 vestigingen wereldwijd,’ meldt een persbericht.

Naar verwachting zullen deze burgerbars in de komende vijf jaar samen een omzet genereren van meer dan 100 miljoen euro. ‘De cijfers zijn ambitieus, toch blijft de focus op kwaliteit boven kwantiteit. Als een groep die meerdere restaurantconcepten beheert, moeten we gefocust blijven. Daarom hebben we besloten een high-end franchiseprogramma op te zetten om The Butcher naar steden over de hele wereld te brengen', legt Stephanie Juliet Pearson, ceo van The Entourage Group uit.

Sinds 2012 brengt het Amsterdamse The Butcher, door horecaondernemer Yossi Eliyahoo, high-end fastfood naar populaire locaties door heel Europa. ‘In 2017 zorgden de burgers voor een omzet van ruim 12 miljoen euro.’ ‘Met het nieuwe franchiseprogramma kan ook de rest van de wereld binnenkort het succes van The Butcher proeven. Of het nu gaat om een informele lunch, pre-clubbing hap of het stillen van nachtelijke trek.’

The Butcher

Creatieve horecaondernemer Yossi Eliyahoo begon The Butcher in Amsterdam.  De eerste burgerbar opende in 2012 op de Albert Cuyp markt. Het succes van de eerste burgerbar zou leiden tot de opening van The Butcher West (2014) in De Foodhallen in Amsterdam en in dezelfde stad een zaak in de Negen straatjes (2016). Hetzelfde jaar bracht twee nieuwe concepten: On Wheels foodtruck (2016) en The Butcher Social Club (2016). in A'dam Toren. In datzelfde jaar opende Berlijn en een jaar later volgde Ibiza. Dubai (2018) en Milaan (2020) staan gepland.

De toekomstige franchisepartners moeten begrijpen dat The Butcher staat voor kwaliteit en consistentie en dat de zaken zich op een centrale locatie in een grote stad bevinden. Met stijlvol design. ‘We willen franchisepartners die deze kernwaarden begrijpen en deze op de juiste manier kunnen uitdragen.’ stelt Eliyahoo.

‘Onze doelgroep is internationaal en reist veel, we willen daarom de unieke Butcher-ervaring overal op hetzelfde level aanbieden. Natuurlijk geven we daar een regionale draai aan, zodat iedere locatie aansluit bij de lokale wensen en gewoontes. We denken groot en hebben immense plannen, maar we willen wel verantwoordelijk handelen en met de juiste franchisepartners in zee gaan.

Toekomstige franchisenemers die een dine-in of afhaallocatie willen opstarten op een geschikte locatie, nemen contact op via franchise@the-butcher.com.

>> Niets meer missen van Misset Horeca?