Anders dan voorgaande jaren vindt Horecava dit jaar voor het grote publiek online plaats. De ontbijtsessie gericht op marketeers is op 1 februari tussen 08.15 en 09.30 via een livestream te volgen, en heeft als thema; meaningful marketing.
Hoe blijf je als merk waardevol?
'De Marketing Breakfast Club heeft altijd een ‘groen’ thema, waarbij we verder kijken dan de huidige trend of activatie- en conversie marketing', aldus Lukas Vlaar, organisator en presentator van het evenement. 'Het eerste jaar was het thema 'circulariteit,' vorig jaar stond 'social brand impact' centraal en dit jaar is gekozen voor het thema ‘meaningful marketing’. We houden rekening met de marketingtrends op lange termijn. Door de coronacrisis is de waarde die je als merk aan de samenleving geeft nog belangrijker geworden.'
'De maatschappij staat onder druk en bij stress is er meer behoefte aan merken die streven naar geluk. Merken die iets bijzonders doen worden gezien als relevant en belangrijk. Daarom is meaningful marketing relevanter dan ooit'. Tijdens het ontbijt zullen inspirerende sprekers vragen aan bod laten komen als: ‘Hoe blijf je als merk waardevol in de verschuiving van geluk naar betekenis?’ en ‘Creëert jouw merk een gevoel van verbondenheid?’
Marketing na corona
Eén van de sprekers is Aljan de Boer, Head of Inspiration bij TrendsActive; een consultancy bureau dat lange termijn sociaal-culturele trends omzet in bruikbare strategieën. De Boer neemt het publiek van de Marketing Breakfast Club mee in de introductie van meaningful marketing en laat zien hoe je als marketeer dit thema ook toepast in je eigen organisatie. Een andere spreker is de internationaal gerenommeerde Joe Pine, co-auteur van het boek The Experience Economy en managementadviseur voor zowel Fortune 500-bedrijven als start-ups. Tijdens zijn presentatie neemt Pine het publiek mee in thema’s die het perspectief verbreden buiten Nederland en spreekt hij over The Experience Economy post COVID-19.
Horecava 365
Om virtueel toegang te krijgen tot de Marketing Breakfast club kunnen marketeers en professionals uit de wereld van eten, drinken en hospitality zich inschrijven via horecava.nl.