La Place introduceert deze week haar vernieuwde concept in de restaurants in Laren en Bruchem-De Lucht aan de snelweg A2. Het nieuwe concept draait om ‘All day good food fast’: lekker, goed en vers eten waarbij de nadruk ligt op smaak en zintuigelijke verleiding, snelheid en gemak. Het concept biedt volop ruimte voor de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van food en foodbeleving, waaronder een compleet vernieuwde koffiebar met koffies van topkwaliteit, La Place TakeAway en het La Place voor Thuis-assortiment.
Take-away-service
In verband met de huidige sluiting van de horeca openen de La Place restaurants aan de Westerheide in Laren op vrijdag 4 december om 10.30 uur en aan de A2 Bruchem-De Lucht op dinsdag 8 december om 10.30 uur met een take-away-service. De locaties hebben een geheel vernieuwde koffiebar en op de kaart staan zo’n 100 nieuwe smakelijke gerechten en verrassende seizoensproducten.
Nieuw is bijvoorbeeld La Place ‘All day breakfast’ en er is meer aandacht voor veganistische en vegetarische producten. Ook maken bezoekers kennis met La Place voor Thuis, een deli-assortiment van de populairste producten van La Place, om op een later moment thuis van te genieten. Gasten kunnen er dagelijks tussen 8.00 en 21.00 uur terecht voor een heerlijk broodje, maaltijd of vers bereide koffie waarvan zij on-the-go of thuis kunnen genieten.
Komende week zal ook een nieuwe La Place Express met take-away-service openen in Amsterdam.
Overigens heeft La Place flinke klappen gehad als gevolg van de coronacrisis. Eerder dit jaar maakte de formule al bekend dat 23 filialen de deuren moesten sluiten. Inmiddels zijn er 58 locaties over in Nederland.
La Place in nieuw jasje
'Wij hebben de afgelopen tijd niet stilgezeten en zijn hard aan het kijken hoe we La Place nog verder kunnen versterken, met onder meer ons nieuwe concept. Normaal gesproken hadden wij nu het volledige nieuwe concept gelanceerd op deze locaties. De huidige situatie met de sluiting van de horeca laat dat echter helaas niet toe’, vertelt Colette Cloosterman-van Eerd, CCO van Jumbo en verantwoordelijk voor La Place.
‘Hoewel wij dit betreuren hebben wij uiteraard begrip voor deze situatie. Om die reden starten we nu met take-away vanuit onze twee vernieuwde restaurants. Op deze manier maken bezoekers, zolang onze restaurants nog gesloten zijn, toch kennis met ons vernieuwde concept én onze nieuwe producten en gerechten. Zij kunnen zo toch genieten van al het lekkers van het nieuwe La Place en onderweg of thuis de smaak van versgemaakt ervaren. Het vernieuwde assortiment van onze La Place Take-Away bestaat uit compleet vernieuwde klassiekers, zoals de sappen, sandwiches en appeltaart, met daarnaast heel veel nieuw lekkers’, vervolgt Cloosterman-van Eerd.
Ook het logo van La Place (zie hiernaast) is opgefrist. Het lijkt op het vorige beeldmerk, maar is iets compacter en de letters zijn iets anders vormgegeven.
Mobile order
Een belangrijk kenmerk van het nieuwe concept is de snelle en makkelijke manier om gerechten te bestellen en betalen. La Place heeft het bestel- en betaalproces geoptimaliseerd met de mogelijkheid om een mobile order te plaatsen. Gasten kunnen ervoor kiezen om ter plekke te bestellen of hun bestelling vooraf door te geven via een mobile order. De take-awaybestelling staat dan bij binnenkomst klaar om meegenomen te worden.
100 vernieuwde gerechten
De chefs uit de keukens van La Place hebben hun kennis, liefde en passie voor smaak gestoken in het volledig vernieuwde menu. La Place biedt haar gasten zo’n 100 vernieuwde gerechten, met een ruime vegetarische en veganistische keuze. Denk aan Berry earth juice, chiapudding biet en granola, falafel flatbread, belegde focaccia’s of salades als Mexican style avocado of corn & beans met geroosterde groenten.
Daarnaast is er de hele dag keuze uit heerlijke verse sappen, lekkere soepen en een uitgebreid ontbijtmenu. Ook kunnen gasten kiezen voor de La Place kassiekers zoals pizza’s, suacijzenbroodje, diverse sandwiches. En natuurlijk mogen de appeltaart en het bananenbrood, met bijzondere vernieuwde recepturen, niet ontbreken.
Nieuwe koffiebar
De compleet vernieuwde koffiebar heeft een meer centrale plek en serveert koffies van een speciaal ontwikkelde, nieuwe blend. Daarmee worden onder meer verrassende specials bereid, waaronder de Caramello Latte. Nu alleen nog to-go uiteraard.
Standaard worden de koffies gemaakt met verse volle melk. Daarnaast is er keuze uit verse magere melk en havermelk. Bij aankoop van een reusable beker krijgen gasten 50 cent korting op hun volgende koffies.
La Place voor Thuis
Op haar vernieuwde locaties biedt La Place nu ook het nieuwe concept ‘La Place voor Thuis’ aan, waarbij gasten de populaire La Place producten mee kunnen nemen om ze thuis op te warmen.
Variërend van heerlijke pizza’s en (veggie) lasagnes tot traybake-gerechten en soepen of snacks als een vegetarisch worstenbroodje, klassiek saucijzenbroodje, de vernieuwde appeltaart en bananenbrood.
Extra aandacht voor hygiëne
Om verspreiding met het coronavirus te voorkomen, gelden bij La Place verschillende maatregelen. Gasten en medewerkers dienen bij afhalen minstens anderhalvemeter afstand van elkaar te houden en een mondkapje te dragen. De medewerkers dragen handschoenen en gasten wordt gevraagd om bij voorkeur contactloos te betalen.
Over La Place
Sinds 1987 is La Place een succesvolle foodserviceformule waarbij natuurlijke, dagverse en huisgemaakte producten de hoofdrol spelen. De horecaketen combineert het beste van de markt met een selfservice restaurant. Sinds de oprichting speelt La Place in op de trend van gezonde voeding. Zo werken de professionals enkel met verse grondstoffen en worden eigen, unieke recepten vers bereid. La Place heeft naast 58 vestigingen in Nederland ook locaties in de Verenigde Staten, Canada, Bali, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk en Duitsland. Begin 2016 is de foodserviceformule overgenomen door Jumbo Groep Holding.