De capaciteit op het terras is teruggebracht tot 60% van de zitplaatsen en er zijn binnen en buiten transparante schermen geplaatst. Binnen is het aantal zitplaatsen met de helft verminderd. Ook zijn desinfectie-eilanden aanwezig en zijn er lijnen uitgezet om de gasten te wijzen op de vereiste looprichting.
Hygiëne
Wat betreft hygiëne wordt er alles aan gedaan om zo veilig mogelijk te kunnen werken. De menukaart kan met een QR worden ingelezen en bestellingen worden aan tafel op 1,5 meter persoonlijk opgenomen. Dames kunnen gebruik maken van de toiletten binnen en de buitentoiletten zijn beschikbaar voor de heren. De medewerkers hebben een eigen toiletvoorziening.
Water aan de lippen
Het water staat inmiddels wel tot aan de lippen bij het bedrijf. Beachclub Perry’s is begin 2019 veranderd van eigenaar. Daarom is het van belang dat de omzet zo gauw als mogelijk weer in de buurt van het geprognotiseerde peil komt. Walter Bien: 'Uiteindelijk hanteren wij maatregelen op eenzelfde wijze als de super- en bouwmarkten, die wel door mogen draaien. Onze gasten kunnen dus op een veilige wijze genieten van ontbijt, lunch of diner. Maar alleen in samenwerking. Gasten moeten begrijpen dat ons mooie horeca-vak door de crona-situatie enorm is veranderd.'
'Hoe gaan we bijvoorbeeld om met strandbezoekers? Het is belangrijk dat de overheid gaat voorzien in extra toiletvoorzieningen en vergunningen verleent voor een kwalitatief (tijdelijk) strandterras. Om te komen tot oplossingen kan de overheid bovendien in overleg treden met ons, via onze lokale Vereniging Strandpaviljoenhouders Schouwse Kust (VSSK), Koninklijke Horeca Nederland en Strand Nederland. 'Ik besef dat de situatie zeker niet voor alle collega-ondernemers hetzelfde is. Het is inmiddels een kwestie geworden van bedrijfsmatig overleven. Daarbij hebben we elkaar hard nodig, want het zijn zware tijden voor onze branche. En niet alleen voor onze branche. We hebben iedere vorm van (overheids) steun daarbij nodig.'