Won Yip is trots dat het gerenoveerde pand van Foodhall Scheveningen een bijdrage levert aan de vernieuwing van de Noordboulevard. De buitenkant van het pand wordt gekenmerkt door natuursteen, grote ramen en decoratief staal, geheel in lijn het nabijgelegen en karakteristieke Kurhaus. De samenstelling en het karakter van de Foodhall bedenkt de Yip Group in samenspraak met alle standhouders.
'Dit was een project dat ik niet wilde afslaan', zei Yip in een eerder interview met Misset Horeca. Een meerderheidsbelang van 51 procent krijgt zijn bedrijf Yip Group erin. 'De rest laten we over aan lokale partners. Scheveningen vind ik bij uitstek de kustplaats die het helemaal gaat worden’, aldus Yip. ‘Aan de linkerkant van het Kurhaus zie je de upgrading al komen. Aan de rechterkant zijn ze nu begonnen met de nieuwe Noordboulevard. Laurens Meijer gaat daar een spectaculair Hard Rock Café openen. Je ziet het groeien daar. In Scheveningen is hetzelfde aan de gang als wat ik bij mijn horecazaken in het klein heb zien gebeuren: als ik mijn pand ging schilderen, ging de buurman dat ineens ook doen. Want dan pas zag die hoe slecht zijn pand eraan toe was.’ Volgens de ondernemer moet de Pier nog verder aangepakt worden. ‘En naar mijn bescheiden mening moet ook nog meer worden ingespeeld op de aantrekkingskracht die Scheveningen heeft op Aziaten. Want het wordt echt een trekpleister met in een straal van een paar kilometer; Panorama Mesdag, het Kurhaus, Kijkduin, het Circustheater, Holland Casino en binnenkort Legoland.’
Foodhall Scheveningen telt driehonderd zitplaatsen aan grote en kleine tafels, verspreid over een grote hal van 1.200 m2. De verlichting met sfeervolle lampen en straatlantarens, zachte neonletters bij de stands, grote planten, aardse kleuren en comfortabel meubilair maken de Foodhall knus en gezellig. In het midden van de hal vind je knusse zitjes bij een haardvuur, of neem je plaats aan de lange bar. Op het ronde podium worden regelmatig optredens gegeven van bandjes of een dj.
Wereldse gerechten
Foodhall Scheveningen is geïnspireerd op de sfeer van een gezellige, Aziatische markt vol lichtjes en geluiden. Waar je samen eet en drinkt in één sfeervolle ruimte met een gezellige bar. Het aanbod van de foodstands is werelds en (inter)nationaal. Na een rondje langs de verschillende food stands is het tijd om een keuze te maken. Worden het bitterballen, spareribs, Spaanse churros, of toch een Aziatisch gerecht? Ga jij voor een bordje oesters, een bijzonder lokaal gerecht of voor een sappige vegaburger?
De foodstand-houders vertellen elk hun eigen verhaal. Je vindt er creatieve ondernemers die samen zorgen voor een unieke look & feel. Ieder met een eigen specialiteit of ambacht, lokaal of van ver. Denk hierbij aan geurige wafels of churros, heerlijke pad thai, gestoomde dim sum, sushi, Indonesische saté, sappige spareribs, bijzondere Mexicaanse of Peruaanse specialiteiten of pasta en pizza uit Italië. De selectie van de beste foodstand-houders voor de Foodhallen Scheveningen is nog in volle gang.
Bediening aan tafel
Op elke tafel komt een unieke QR-code waarmee gasten kunnen bestellen. Nadat je bij een standje een gerecht hebt uitgekozen en opgehaald, zoek je een plekje uit waarna je drankjes kunnen worden gebracht. Bestellen vanaf je strandbedje? Geen probleem! De plekken buiten krijgen een QR-code waarmee je drankjes kunt bestellen.
Metamorfose Noordboulevard
Op de boulevard van Scheveningen komt de hele wereld samen. Om te flaneren of te zonnen, om samen te genieten van een welverdiende weekend break of voor een gezellig dagje uit. De huidige Noordboulevard wordt op dit moment getransformeerd in de sfeer van het mondaine Scheveningen van weleer, maar dan in een modern jasje. Het wandelgebied wordt verbreed en verlengd, en ook komt er meer groen die de duinen met het gebied verbindt. Door vernieuwde brede trappen van natuursteen stap je straks vanaf het terras van 500 m2 zo het strand op.