In september 2017 ontving The Avocado Show een miljoeneninvestering van Orange Wings, het investeringsbedrijf van Shawn Harris, waarmee het restaurantmerk internationaal zal uitbreiden en een avocadoproductenlijn lanceert. Plan is dat The Avocado Show over tien jaar over de hele wereld zit. Nu staan er honderd zaken op de planning. The Avocado Show wil aanvankelijk uitbreiden in Europa. ‘Daar willen we aanvankelijk vestigingen openen omdat dit goed bereikbaar is. We willen problemen zelf kunnen oplossen en overal kunnen helpen. De basis moet goed zijn, pas daarna willen we verder groeien.’ In augustus breidde The Avocado Show al uit in Amsterdam met een to go-vestiging.
The Avocado Show opende in maart 2017 in Amsterdam de deuren als eerste avocadorestaurant in Europa. Nog voor er een bord geserveerd werd had de zaak van Ron Simpson en Julien Zaal al meer dan 50.000 fans op social media en zonder media-investering publicaties in ruim 60 landen plus meer dan 80 franchise-aanvragen. ‘Inmiddels staat die teller op 500’, vertelt Ron Simpson en is de fanbase gegroeid tot 100k op Instagram en 65k op Facebook.
Wereldmerk
The Avocado Show serveert gerechten waarbij het draait om de avocado, smaak, show en presentatie. De ambitie is om een wereldmerk te worden. Daarvoor is social media een belangrijk middel. Maar welke kleuren en materialen werken het beste op Instagram en Facebook? The Avocado Show zocht het uit. Lees hier meer over in de designspecial van Misset Horeca die op 26 oktober verschijnt.
The Avocado Show startte aanvankelijk 'gewoon als een leuk project met vrienden.'