Met Meat & Discover brengt restaurant Pearl een nieuw foodconcept in een vernieuwd interieur. Het interieur is geïnspireerd op het schilderij ‘Meisje met de parel’ van Vermeer en op de kaart staat vlees centraal. De charcuterie komt rechtstreeks uit het restaurant waar gasten de chefs zien werken onder het grote schilderij.
Vleesbeleving
De vleesproducten zijn onder andere afkomstig uit het Westland. De producten zijn samengesteld in samenwerking met slager Piet van den Berg van Nice to Meat. Zowel premium cuts, als ‘vergeten’ stukken van onder andere de Hollandse MRIJ-koeien worden geserveerd met lokaal bier of een keuze uit de cocktail- en wijnlijst.
De hoofdgerechten op de menukaart bestaan uit burgers, vergeten delen (zoals bavette en short-ribs), de premium cuts als Tomahawk van Hollands Weiderund en dry-aged entrecôte. De dry-aged entrecôte hangt in de droogkast in het midden van het restaurant. Op de kaart staan ook ook maiskip, varkensrack van de Big Green Egg en vis- en vegetarische gerechten, waarbij gekozen is voor lokale en seizoensproducten.
Lees ook: 'Trends in bedrijfskleding: Dandy, denim en duurzaam'
Verhaal en product komen samen
Executive chef Frank Uphoff is erg trots op het Meat & Discover-concept: ‘Op de vernieuwde menukaart staan alleen met passie vervaardigde, eerlijke producten. Voorafgaand aan de menukeuze worden de gasten meegenomen in het verhaal rondom de producten die op de kaart staan. Het kiezen van een eigen steakmes maakt de beleving compleet: Meat & Discover komen samen’.
Terrastrends op het bord: dit zijn dé terrasgerechten in 2018
Facelift voor interieur en ambiance
Na 7 jaar werd het tijd om de inrichting en ambiance van restaurant Pearl een facelift te geven. Sjoerd Sybesma, general manager Hilton Den Haag verklaart de keuze voor de metamorfose: ‘Wij zijn erg trots op het levensgrote schilderij ‘Meisje met de parel’ van de Hollandse Meester Johannes Vermeer. Het schilderij is al van begin af aan een blikvanger in het restaurant. Voor het nieuwe interieur wilden we ons nog meer laten inspireren door het schilderij, zoals stoelen in de kleuren van het schilderij en een grote projectie van het meisje bij de ingang van het restaurant’.
Vernieuwde lobby en atrium
Hilton Den Haag kwam eind vorig jaar al met de ‘Meeting Point’. De lobby en het atrium zijn opnieuw ingericht en fungeren nu als werkplek. Flexwerkers kunnen midden in het Haagse centrum in een luxe ambiance rustig werken.