Tijdens de lunch werd ook het nieuwe logo en naam van JRE onthuld. 'Voortaan gaat de vereniging verder als JRE ofwel Jeunes Restaurateurs, aldus voorzietter Rik Jansma. Met het nieuwe logo werd ook het JRE manifest gepresenteerd. Dit manifest moet de 5 kernwaarden van JRE duidelijk omschrijven en toelichten: We care more, we remain true to ourselves, we are open to the new, we bring never-ending passion to life & we create perfect moments. Dit nieuwe credo is de opvolger van het oude 'Talent & Passie'.
Verlengde samenwerking
JRE verlengde tijdens de bijeenkomst tevens de samenwerking met partner Vranken-Pommery. De gerechten van de lunch werden bereid door de chefs van de nieuw aangesloten restaurants en begeleid door bijzondere champagnes van het huis Vranken-Pommery.
Europa
In 1974 is JRE als kleine Franse vereniging onder de naam Jeunes Restaurateurs de France van start gegaan. In 1993 werd de vereniging omgedoopt tot Jeunes Restaurateurs d'Europe. Momenteel telt JRE 340 restaurants, meer dan 180 Michelinsterren in 15 Europese landen. In Nederland heeft de vereniging 34 leden.