Blog

Blog Marjon Prummel: 'Het is tijd voor een frisse start'

Het einde van het jaar is hét moment om je bedrijf eens goed onder de loep te nemen. Ga je verder op de succesvolle weg die je al bewandelt?

Marijke Vuik (fotobron: Guus Schoonewille)
KHN

KHN-voorzitter Marijke Vuik: 'We moeten naar minder regels en meer vertrouwen'

Horecaondernemers zijn te veel tijd kwijt aan administratieve verplichtingen en regeldruk.

Marijke Vuik (fotobron: Guus Schoonewille)
Duurzaamheid

KHN-voorzitter Marijke Vuik: 'Duurzaamheid is meer dan alleen strijd tegen voedselverspilling'

Begin oktober was ik uitgenodigd voor een exclusief Dutch Cuisine Diner bij de Dyck in Woubrugge.

Michelin 2024

Sterrenstress? 'Uiteindelijk kook je voor je gasten en niet voor Michelin'

Voor veel ondernemers en koks staat 7 oktober roodomrand in de agenda. Op die dag worden namelijk de Michelinsterren bekendgemaakt.

Marijke Vuik (fotobron: Guus Schoonewille)
Marijke Vuik

KHN-voorzitter Marijke Vuik: 'Ondernemen doe je samen'

De zomer zit erop; de dagen worden korter en de tijd van winterterrassen breekt aan.

Biercontract

Column Tom van Erven Dorens: 'Ga als klant van Heineken nu het gesprek aan'

Trots zijn we allemaal een beetje op 'onze' grootste brouwerij van Nederland: Heineken. Op vakantie zie je het Heineken bier vaak zichtbaar in de schappen staan van de supermarkten. Ook bij sportevenementen, zoals Formule 1 en Champions League, is het merk prominent aanwezig. De export van het merk is ongeëvenaard, en zorgt voor een wereldwijde naamsbekendheid. Vaak kent Heineken elders bovendien een sterke 'premium' uitstraling; een luxeproduct, waarmee je gezien kunt worden.

  1. KHN-voorzitter Marijke Vuik: 'Wordt even bijtanken straks onbetaalbaar?'
  2. Overtuigend de beste
  3. Horeca blijft aantrekkelijk: meer starters dan stoppers
  4. KHN-voorzitter Marijke Vuik: 'Horeca verdient erkenning voor positieve bijdrage aan samenleving'
  5. KHN-voorzitter Marijke Vuik over de (on)mogelijkheden van de plasticregels
  6. KHN-voorzitter Marijke Vuik droomt over een terras in de zon
  7. KHN-voorzitter Marijke Vuik: '2024 wordt het jaar van de persoonlijke aandacht'
  8. Peter Rouwen dronk rookbier in een herberg en maakte nieuwe vrienden
  9. KHN-voorzitter Marijke Vuik: 'Technologie biedt ruimte voor meer gastvrijheid'
  10. Trends in interieur: 'We vluchten graag in fantasie'
  11. Peter Rouwen over moeilijke tijden: 'Er is werk aan de winkel voor kleine brouwers'
  12. Gaat 'adults only' een trend worden in de Nederlandse hotelwereld?
  13. Peter Rouwen over de revival van bokbier: 'Het is een soort nieuwe haring geworden'
  14. Peter Rouwen over gevaren van alcohol: 'We moeten ons gezond verstand gebruiken'
  15. KHN-voorzitter Marijke Vuik: 'Hebben we te vroeg gejuicht?'
  1. Peter Rouwen over wedstrijdbier: 'Medailles verkopen geen druppel extra'
  2. Pelle's is 'gewoon' de beste
  3. Je kunt AI prima inzetten als oproepkracht
  4. Peter Rouwen over boter in bier: 'Noodzakelijk voor doordrinkbaarheid?'
  5. De bruine kroeg blijft altijd bestaan
  6. Peter Rouwen over de Klok van Craft: gast keert altijd terug naar vertrouwde bierstijl
  7. True pricing verleidt ondernemer én gast tot andere keuzes
  8. Wrijving zorgt niet altijd voor glans
  9. 'Statiegeld op bier in blik is forse drempel voor horecaondernemer'
  10. Afscheidsblog KHN-voorzitter: 'Blijf bij elkaar'
  11. Horecastudent Kim Bijnen: 'Lekker gastvrij bij Sopranos'
  12. Flexibiliteit terugdringen is oplossing voor niet bestaand probleem
  13. Robèr Willemsen: 'We zullen toekomstbestendig moeten ondernemen'
  14. Dromen kun je waarmaken in de horeca
  15. Horecastudent Kim: 'Samen zorgen we voor gastvrije sfeer'