Buitenplaats Sonsbeek (Stadsvilla - & Ketelhuis Sonsbeek)
KHN-voorzitter Marijke Vuik: 'We moeten naar minder regels en meer vertrouwen'
Horecaondernemers zijn te veel tijd kwijt aan administratieve verplichtingen en regeldruk.
Horecaondernemers zijn te veel tijd kwijt aan administratieve verplichtingen en regeldruk.
Begin oktober was ik uitgenodigd voor een exclusief Dutch Cuisine Diner bij de Dyck in Woubrugge.
Voor veel ondernemers en koks staat 7 oktober roodomrand in de agenda. Op die dag worden namelijk de Michelinsterren bekendgemaakt.
De zomer zit erop; de dagen worden korter en de tijd van winterterrassen breekt aan.
Trots zijn we allemaal een beetje op 'onze' grootste brouwerij van Nederland: Heineken. Op vakantie zie je het Heineken bier vaak zichtbaar in de schappen staan van de supermarkten. Ook bij sportevenementen, zoals Formule 1 en Champions League, is het merk prominent aanwezig. De export van het merk is ongeëvenaard, en zorgt voor een wereldwijde naamsbekendheid. Vaak kent Heineken elders bovendien een sterke 'premium' uitstraling; een luxeproduct, waarmee je gezien kunt worden.
Als horecaondernemer ben je voortdurend bezig met je zaak. De dagelijkse drukte, het verbeteren van processen en het optimaliseren van de gastbeleving kunnen soms een behoorlijke tol eisen. Hoe zorg je ervoor dat je zelf opgeladen blijft?