Of misschien is het tijd om jezelf opnieuw uit te vinden om relevant te blijven. Ook Misset Horeca maakt een frisse start met een vernieuwde printuitgave. Daarmee willen we ook een bijdrage leveren aan een inspirerende start van het nieuwe jaar. In deze editie belichten we trends en praktijkvoorbeelden die daarbij inspirerend zijn.
![](https://vmn-missethoreca.imgix.net/uploads/2025/02/misset-horeca-12-2024.jpg?auto=compress%2Cformat&q=50)
Als het gaat om trends in interieur zien we dat interieurontwerpen steeds vaker worden ingezet om gasten te verleiden tot een langer verblijf. Dit zie je terug in concepten met een all day of avondvullend aanbod, een comfortabel interieur en met aandacht voor beleving en entertainment.
Restaurants doen er ook alles aan om meer beleving te creeëren voor hun gasten. Interactieve diners zijn in trek. Chefs en bediening duiken steeds vaker aan tafel op voor tafelbereidingen. Want gasten willen tegenwoordig méér dan een maaltijd – ze zoeken een complete ervaring.
In de hotellerie verschuift het idee van luxe. Het draait minder om glitter en glamour, zoals marmeren badkamers en kristallen kroonluchters, en meer om rust, exclusiviteit en persoonlijke aandacht. Dit herdefiniëren van luxe biedt nieuwe kansen om gasten te verrassen.
Een grote uitdaging voor horecaondernemers blijft ook komend jaar het vinden én behouden van medewerkers. Hoe trek je jong talent aan en zorg je dat ze blijven? Alex Verburg, succesvol eigenaar van succesvolle zaken Gusto, Oliva, Post en Het Gemaal laat zien hoe je dit aanpakt.
Sommige ondernemers blijven bij hun vertrouwde aanpak en boeken al jaren succes. Dan is er niet al te veel reden om jezelf opnieuw uit te vinden. Hanneke Schouten runt al 25 jaar in haar eentje restaurant Bouchon du Centre, zonder hulp in de keuken of bediening. En Humphrey’s Restaurants houdt al sinds 1990 vast aan hun driegangenmenu voor een vaste prijs, een gouden formule.
Namens de makers van Misset Horeca wens ik iedereen een heel gelukkig en succesvol 2025.