De online campagne ‘Welkom terug in Nederland’ ging deze week van start met de videoboodschap op Youtube ‘Zoveel te ontdekken’, opgenomen op tot de verbeelding sprekende plekken in Nederland. Tegelijk delen tientallen toonaangevende influencers en reisbloggers hun favoriete bestemming in Nederland met de hashtag #WelkomteruginNL op hun Instagram-, Twitter- Youtubekanaal, of Facebookpagina. Hun post is tevens een uitnodiging aan volgers: iedereen is welkom een bijdrage te leveren aan deze promotiecampagne van Nederland als reisbestemming.
Op ontdekkingsreis in Nederland
Het Instagramkanaal @welkomterugin.nl inspireert om op verkenning te gaan in Nederland. Ver weg lijkt misschien spannender, maar het avontuur is ook om de hoek te vinden, is de boodschap. Met #WelkomteruginNL kunnen gasten dichtbij huis onvermoede locaties verkennen, komen verhalenvertellers op markante plekken aan het woord en zijn ongekende vakantiemogelijkheden te ontdekken.
De ambitie is om met de campagne in korte tijd een kettingreactie te ontketenen en bewustwording te creëren voor de toerisme- en recreatiemogelijkheden in Nederland. 'Op deze manier dragen we allemaal bij aan het herstel van de economie in coronatijden, steunen we ondernemers en ontdekken we hoe veelzijdig en bijzonder Nederland is', aldus initiatiefnemer Isabel Mosk, marketingstrateeg bij Sherpa's Stories.
Belangeloos co-creatieproject
Welkom terug in Nederland is een cocreatie-initiatief van zelfstandige marketing- en communicatieprofessionals actief in de toerisme- en recreatiebranche, is bedoeld ter ondersteuning van de ondernemers in deze branche die zo hard zijn getroffen door de coronacrisis. Allen werken belangeloos mee aan de campagne, waaronder ook bekende reisbloggers en influencers.
Ook ondernemers worden nadrukkelijk uitgenodigd bij te dragen aan de campagne. Op de site is een speciale toolkit te downloaden met onder meer logo's en andere promotiemiddelen.