The Toren won voor het zesde jaar op rij de award voor het beste hotel van Nederland en ging ook aan de haal met de titel voor het hotel met de beste service van Nederland. Ruim 85 procent van de gasten uit binnen- en buitenland waardeert het hotel als uitstekend, de hoogste waardering die ze kunnen geven.
'Verwachting altijd overtreffen'
Volgens directeur Eric Toren sleept het hotel in Amsterdam keer op keer de prijs binnen door een bedrijfsvoering die volledig gespitst is op het behagen van de gasten. 'We willen elke verwachting niet alleen waarmaken, maar altijd overtreffen. Dat kan dankzij een teamprestatie.' Toren zegt dat het moeilijk is om een landenprijs vast te houden. 'De meeste awards die hotels winnen rouleren elk jaar. Het is lastig om aan de top te komen en een prijs te winnen. Maar deze positie zes jaar lang te kunnen vasthouden is eigenlijk waanzin. Ik ben supertrots op wat wij als team hebben bereikt in al die jaren. De gast die vandaag de dag reist is kritisch. We kunnen en willen alles krijgen wat ons hart begeert en we hebben ook allemaal minder geduld. Elk jaar leggen we de lat voor onszelf daarom hoger en leren wij als team elke dag weer bij.' Vanwege dit succes is The Toren in januari 2016 onderdeel geworden van een internationale hotel groep: Pavilions Hotel & Resorts. Deze groep is enorm aan het uitbreiden met hotels in Azië en Europa.
TripAdvisor stelt elk jaar een lijst samen van de best beoordeelde hotels, op basis van de miljoenen recensies die op de reiswebsite worden geplaatst. Daarnaast wordt er per land een top 25 samengesteld in de verschillende hotel-categorieën.