Wel werd flink geïnvesteerd in het hotel. Alle 116 hotelkamers, het grand café, het restaurant, de lobby en vergaderzalen werden in de afgelopen 5 jaar aangepakt. Daarnaast werd van start gegaan met Strand90, het nabij gelegen strandpaviljoen dat door het hotel wordt geëxploiteerd. Ook de spa onderging een flinke renovatie. ‘In dat laatste zit voornamelijk de winst voor ons', vertelt directeur Govert Janzen.
Minder een seizoensbedrijf
De wellnessruimte ging van 250 naar 500 vierkante meter. Door de investering in de spa steeg de gemiddelde bezettingsgraad in de wintermaanden. 'Daardoor zijn we veel minder een seizoensbedrijf geworden.’ Daarin wil het hotel zich nog meer ontwikkelen. ‘Meer een vier-seizoenenhotel worden.’
Gasten komen twee keer per jaar of vaker
Ruim 50 procent van de gasten komt twee keer per jaar of vaker bij het hotel. ‘Dat is vrij ongebruikelijk.’ Het Badhotel speelt daarop in met een loyaliteitsprogramma. Iedere overnachting is er een zegeltje waard. Vijf zegeltjes kan je bijvoorbeeld verzilveren voor een fles wijn, twintig zegels zijn een diner waard. Het spaarboekje is vol met vijftig zegels. ‘Dan krijg je een weekendarrangement aangeboden.’
70 procent reserveert telefonisch
Opmerkelijk is dat 70 procent van alle reserveringen telefonisch binnenkomt bij het hotel. ‘In Amsterdam zouden ze ons erom uitlachen.’ Veel kamers worden met referentie aangevraagd.
Lees de uitgebreide bedrijfsreportage over Badhotel Domburg in het magazine van Misset Horeca dat op 5 augustus verschijnt.