Des Indes krijgt de Dutch Hotel Award voor de wijze waarop directeur Claudia Pronk met haar team het hotel door de renovatie heeft geloodst en het hernieuwd terugzet in de markt. De prijs, een oorkonde en een plaquette in kristalglas, wordt vrijdag 2 juni om 11.00 uur uitgereikt aan het voltallige management van Des Indes. Dat gebeurt in het hotel aan de Haagse Lange Voorhout 54-56.
De winnaar
Le Meridien Hotel Des Indes is de afgelopen twee jaar voor 37 miljoen euro gerenoveerd. Verbouwen was noodzakelijk. Des Indes was sterk verouderd, de inrichting maakte al geruime tijd een versleten indruk. Gekozen werd voor een totale renovatie. Het hotel kon ruim een jaar geen gasten ontvangen. Mede dankzij een scherp uitgekiend pr-offensief slaagde general manager Pronk erin het contact met de markt te behouden. De onderneming ontving een lawine aan media-aandacht. De waslijst aan artikelen in kranten, reportages in lifestyle bladen en andere vormen van free publicity vertegenwoordigen omgerekend een gezamenlijke advertentiewaarde van 3,6 miljoen euro.
Laagdrempelig
Het nieuwe Des Indes is niet zoals vroeger uitsluitend een hotel voor de happy few. De uitstraling en service is nog steeds op vijfsterrenniveau, een overnachting in de presidential suite kost 1500 euro, maar het hotel wil nadrukkelijk laagdrempelig zijn. ,,Een kop koffie kost bij ons gewoon 2,75 euro’’, zegt Pronk in Misset Horeca. Het vakmagazine wijdt deze week een coververhaal aan de winnaar.
Herstel zaken markt zet door
In de finale moest winnaar Des Indes het opnemen tegen conferentiehotel Kapellerput in Heeze en Holiday Inn IJmuiden Seaport Beach. In totaal meldden dit jaar 58 bedrijven zich aan voor de Dutch Hotel Award. Uit de inzendingen blijkt dat de Nederlandse hotellerie zich definitief herstelt. Na een paar zware jaren neemt het aantal zakelijke boekingen weer flink toe.
De wedstrijd
Des Indes is de derde winnaar van de Dutch Hotel Award sinds de lancering van de vakprijs drie jaar geleden. In 2004 eindigde het managementteam van het Delta Hotel in Vlaardingen als beste, vorig jaar ging de award naar hotel Beaumont in Maastricht.
De Dutch Hotel Award is een initiatief van adviesbureau Trust Hospitality, in nauwe samenwerking met weekblad Misset Horeca, ING Bank, Hotelschool Den Haag en SBS Architectuur.