'Een prachtig resultaat', aldus KHN, waarmee alle deelnemende partners gezamenlijk horecaondernemers van circa 8.000 horecazaken een hart onder de riem hebben kunnen steken. De actie is deze week geëindigd. Gasten kunnen de aanschafte waardebonnen nu verzilveren.
Helpdehoreca.nl
KHN: 'Het einde van de coronacrisis is nog niet in zicht. De gevolgen van het coronavirus op de sector zijn enorm en veel ondernemers staan voor lastige keuzes als het gaat om ontslagen of faillissementen. Toch heeft het initiatief ‘Help de Horeca’ voor veel bedrijven een verschil kunnen maken. De vaste lasten liepen immers door en inkomsten bleven uit.' Via het platform helpdehoreca.nl konden daarom waardebonnen aangeschaft worden door iedereen die de horeca in Nederland een warm hart toedraagt. Deze waardebonnen hielpen de ondernemers aan inkomsten, ook terwijl ze gesloten waren of alleen voor afhaal en thuisbezorging operationeel waren. De bonnen –in feite een vooruitbetaalde reservering – kunnen nu de eet- en drinkgelegenheden weer open zijn, worden verzilverd door gasten.
Hartverwarmend
Dirk Beljaarts, algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland: 'Om gedurende de sluiting van eet- en drinkgelegenheden horecaondernemers toch van liquide middelen te voorzien, zijn we dit bijzondere initiatief met verschillende partners gestart. Het is hartverwarmend om te zien dat zoveel horecapartners zich bij dit initiatief hebben aangesloten en dat we samen dit mooie resultaat neer hebben kunnen zetten. Door het kopen van een bon konden gasten hun favoriete café of restaurant door deze lastige tijd heen helpen. Dat er ruim 80.000 bonnen door Nederlandse horecaliefhebbers zijn aangeschaft maakt mij enorm trots. Samen staan we sterker en hiermee hebben we voor circa 8000 horecabedrijven toch een klein verschil kunnen maken in deze moeilijke tijd. Is het niet financieel, dan in ieder geval om te laten zien dat vele partners achter hen staan.'
Alle aangesloten partners en deelnemende horecazaken zijn te vinden via www.helpdehoreca.nl