In totaal verkocht Heineken 52,7 miljoen hectoliter bier, een stijging van 4,4 procent ten opzichte van een jaar eerder. Analisten hadden gemiddeld genomen gerekend op een wat minder hoge groei.
Verkoop Azië en Afrika
Vooral in Azië en Afrika werd meer bier verkocht. De bierconsumptie in veel landen in die regio's groeit hard mee met de opkomst van de middenklasse. Voor Heineken en zijn concurrenten is er veel aan gelegen om te profiteren van de toenemende dorst in landen als Vietnam, Cambodja, China en Nigeria. Vooral in Azië lukt dat goed.
Verkoop Europa
In Europa steeg de verkoop mede dankzij goed weer ook enigszins, maar vond vooral een verdere verschuiving plaats van pils naar duurdere biertjes en andere producten zoals Radler en alcoholarm of -vrij bier. In het Verenigd Koninkrijk kregen de verkopen een zetje omdat een grote verkoper in aanloop naar de brexit aan het hamsteren is geslagen.
De winst steeg in het voorbije kwartaal van 260 miljoen naar 299 miljoen euro. Het bedrijf maakte geen omzetcijfers bekend. Heineken hield vast aan zijn eerder afgegeven jaardoelstellingen.
Heineken Nederland benoemde Marc Josephus Jitta (35) recent tot Directeur Out of Home. Met Marc Jitta begon zijn loopbaan in 2008 bij Heineken als managementtrainee. Na meerdere financiële functies bij zowel Vrumona als Heineken werd Jitta in 2014 national sales manager out of home bij Vrumona. In 2017 speelde hij een belangrijke rol bij de realisatie van het strategisch partnership tussen Heineken en Sligro. Sinds eind 2017 is Jitta directeur out of home Vrumona. Jitta volgt Geert Minnart op die vanwege gezondheidsproblemen heeft besloten zijn werkzaamheden neer te leggen.