De bedrijven kondigden in mei dit jaar al aan te willen samenwerken. Bij de groothandel van Heineken kan de horeca terecht voor bier en cider, maar ook voor bijvoorbeeld frisdranken, water, gedistilleerde dranken, wijn, thee en koffie. Door die activiteiten over te nemen verwacht Sligro de omzet met zo'n 150 miljoen euro op te voeren. Hiermee ontstaat een ‘one stop shop’ voor alle drank, food- en non food-bestellingen voor de horecaklanten. De uitzondering hierop is het leveren van tankbier, dat blijft de brouwer zelf doen.
Sligro en Heineken
Inclusief chauffeurs werken bij het Heineken-onderdeel dat wordt overgenomen 370 mensen. Volgens een woordvoerder van Sligro verhuist een deel van het personeel mee naar Sligro. Daarnaast kan een aantal mensen bij Heineken aan de slag in een andere functie. Een aantal werknemers zou gekozen hebben voor een regeling. Dit geldt echter niet voor de chauffeurs, die zijn niet in dienst van Heineken of Sligro.
Leestip: ‘Heineken en Sligro: iedereen blij behalve de horeca’
Distributienetwerk
Volgens Sligro zal het drie tot vier jaar duren alvorens de activiteiten van Heineken volledig ingepast zijn. Het groothandelsbedrijf steekt de komende jaren daarnaast zo'n 80 miljoen tot 100 miljoen euro in zijn distributienetwerk. Toezichthouder ACM gaf in september al akkoord voor de overname.