Grolsch legt uit dat consumenten steeds vaker de voorkeur geven aan alcoholvrij bier boven alcoholarm bier. Ook letten ze steeds meer op hun gezondheid en maken ze bewustere keuzes. Behalve met Grolsch 0,0% komt de brouwer ook met twee nieuwe smaken Grolsch 0,0% Radler. De nieuwe alcoholvrije bieren en vruchtensapvarianten zijn vanaf volgende week verkrijgbaar.
>>Meer Grolsch nieuws
Heineken 0.0
Eerder kondigde branchegenoot Heineken al aan deze maand met een alcoholvrij bier onder eigen naam te komen. Het alcoholvrije bier wordt eerst in Nederland geïntroduceerd, daarna volgt uitrol naar de rest van de wereld. Heineken 0.0 is de eerste volledig nieuwe Heineken-variant die op de Nederlandse markt komt sinds het ontstaan van de bierbrouwer 150 jaar geleden.
Speciaalbier en alcoholvrij
bier stuwen verkoop
Speciaalbier en alcoholvrij bier vormden ook vorig jaar de kurk waar de Nederlandse biermarkt op dreef. Beide categorieën waren goed voor een groei met dubbele cijfers, terwijl de pilsconsumptie stagneerde op het niveau van het jaar ervoor. Dat blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van brancheorganisatie Nederlandse Brouwers. Met Grolsch alcoholvrij bier speelt de bierbrouwer dus in op de trends en cijfers.