Wie wil weten hoe je het beste met social media kunt omgaan, moet kijken op de site, de Facebookpagina en het Instagram-account van H32 in Oss. Het Brabantse café wint dit jaar De Café Top 100 Gouden Apenstaart.
Website: modern en overzichtelijk
Deze foto’s stralen aan alle kanten uit dat ze er werk van gemaakt hebben. Het beeld maakt meer dan duidelijk dat de pizza’s vers zijn, de cocktails hip en het bier fris en lekker. Ook de navigatie op de site is handig, modern en overzichtelijk. In één oogopslag is duidelijk waar je wat kunt vinden.
Facebook: niet alleen zenden
Ook op social media maakt H32 prima gebruik van beeldmateriaal. Daarnaast plaatst het café ook persoonlijke berichten en die bevatten niet alleen maar zendboodschappen. Of zoals Nieuw Rotterdams Café, de winnaar van vorig jaar, zei: ‘Je moet social media niet als een verkoop-, maar als een partnerkanaal zien.’ H32 heeft dat prima begrepen.
Instagram: geen cross-postings
Ook Instagram wordt vaak, leuk en origineel toegepast bij H32. Foto’s van in de eigen zaak, evenementen en filmpjes die meestal niet ook op Facebook staan. Er worden dus niet te veel van dit soort cross-postings gepubliceerd – dat komt toch altijd wat gemakzuchtig over. Dat is hier helemaal niet het geval. Een welverdiende winst van de Café Top 100 2016 Gouden Apenstaart dus.