'Als horecabedrijf biedt je je gast gratis draadloos internet aan, maar wij vragen daar iets voor terug. Een like op Facebook, of een check-in op Facebook. Je likes nemen toe en het voordeel is dat het ook daadwerkelijk likes van gasten zijn,' aldus Daan Donders, mede-oprichter van So Wifi, de partij achter het aanbieden van draadloos internet via social media. Als klanten hebben ze Players, Club Air, Bubbels, Dante en Le Journal. Ook diverse franchisenemers van Subway en Bagels & Beans bieden wifi aan via So Wifi.
Via So Wifi adverteert de ondernemer met behulp van gratis wifi direct binnen zijn doelgroep, namelijk zijn bezoekers én zijn vrienden. Daarnaast weet de ondernemer wie er als gast in je zaak is geweest.
Ondernemers moeten zelf hun wifi regelen. 'Wij leveren een tussenstation aan dat het wifi signaal versterkt en dat zorgt dat de gast binnenkomt op een pagina met de eigen huisstijl. Je hebt dus geen inlogcodes mee en werken met een tijdslimiet is mogelijk.' De minimale kosten voor So Wifi bedragen 24,50 euro maand. Gasten die geen Facebook-account hebben, kunnen inloggen met een e-mailadres. Een ondernemer kan er ook voor kiezen om meer volgers te krijgen op twitter in ruil voor gebruik van het wifi netwerk.
In Arnhem zit het bedrijf Wifi for Horeca dat gelijksoortige diensten aanbiedt.