Stilletjes is vanaf 1 januari al veel materiaal, zoals de website, gerebrand. Maar voor het wijzigen van alle signage, briefpapier en dergelijke is twee jaar uitgetrokken, zegt managing director Benelux, Frankrijk, UK, VS en Afrika Maarten Markus.
Met de naamswijziging in NH Hotel Group vervalt de directe verwijzing naar de Spaanse roots ('hoteles' is Spaans). 'NH wil een internationaler imago', zegt Markus. Ook krijgen de vier merken van NH meer individuele aandacht.
Krasnapolsky wordt NH Collection
Die merken zijn NH Hotels, NH Collection, nhow en Hesperia. In Nederland wordt Krasnapolsky het eerste NH Collection, gevolgd door nog twee Amsterdamse hotels. De rest van de hotels, uitgezonderd nhow Rotterdam, blijft onder de vlag van NH Hotels. Hesperia komt niet naar Nederland, zegt Markus.
Om de naamsverandering en de eigen merken onder de aandacht te brengen, lanceert NH wereldwijd reclamecampagnes. Nederland is de eerste waar de tv-spot binnenkort te zien zal zijn, waarna ook abri's en billboards volgen. De slogan wordt 'NH, that's me'.