AF&BM laat generatie X en Y aan zet

AF&BM laat generatie X en Y aan zet

De verschillen tussen generaties X en Y zijn terug te brengen de begrippen communicatie en verwachtingen. Dat was de conclusie na een ontmoeting tussen ...

Generatie Y, geboren tussen 1980 en 2000, is grotendeels opgegroeid met internet, ze vindt vrijheid belangrijk, willen netwerken en verantwoordelijk zijn voor hun eigen toekomst, maar komen ook hoogmoedig  en ongeïnteresseerd over.

Die nieuwe generatie geeft aan dat kennisoverdracht op scholen niet voldoet aan hun behoefte en dat de kloof met de praktijk te groot is. De oude garde, generatie X, geboren voor 1980, leert van de nieuwe generatie het belang van profileren, delen wat je kunt en delen waar je goed in bent.

Onbegrip

In de debatochtend 'generatie x en y aan zet' ging de AF&BM (Association of Food & Beverage Management) op zoek naar de oorzaak van problemen en onbegrip die soms ontstaan tussen de generaties Y en X, en zocht met drie doelgroepen naar oplossingen: studenten, onderwijs en ondernemers.

Verwachtingen tussen studenten en werkgevers over en weer blijken ver uiteen te liggen. Nog vaak komen young professionals vers van de opleiding een bedrijf binnen met de gedachte binnen drie jaar general manager te zijn. Dat beeld verdient bijsturing.

Andersom denken ondernemers en leidinggevenden uit generatie X vaak dat de jonge generatie alleen maar vrijheid wil, maar dat schept alleen maar onduidelijkheid. 'Generatie Y wil juist duidelijke kaders', zegt AF&BM voorzitter Suzanne de Zwaan. 'Daarbinnen willen ze dan wel veel vrijheden.'

Bekijk hieronder een sfeerimpressie van de bijeenkomst:

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.