'Van ossenhaas naar diamanthaas'
In gesprek met De Telegraaf geeft de top van de Veghelse groothandel tekst en uitleg over de strategie voor 2024. Sligro zet extra in op goedkopere eigen merken en wil samen klanten kijken naar de opbouw van menu’s. ‘Moet het altijd ossenhaas zijn of kan het ook diamanthaas zijn?’, werpt topman Koen Slippens op in de krant. Hoeveel de prijzen gemiddeld stijgen, is onduidelijk.
Sligro rekent kosten door
Sligro rekent in ieder geval de verbruiksbelasting op suikerhoudende dranken en de heffing op verpakkingen door aan de afnemers. „We kunnen het ons niet veroorloven om dat zelf op te vangen, dat geven we door aan de klanten.” De Telegraaf tekent op dat ‘het oorlogvoeren is met de leveranciers’ en dat Sligro probeert te remmen waar dat kan. Dat de winst verschrompelde had vooral te maken met de ontwikkelingen in België, waar Sligro zich nadrukkelijk manifesteerde.
Tikken in België voor Sligro
Sligro kampte vorig jaar met stevige softwareproblemen in Antwerpen en zag dat de omzet van negen overgenomen Metro-vestigingen in België stokte. Ook had de groothandel te maken met gestegen loonkosten en klanten die de overstap maakte naar een concurrent. Als gevolg van die tegenvallers snijdt Sligro in het personeelsbestand; er verdwijnen ongeveer 150 banen.