Het portfolio van The Social Hub, voorheen bekend als The Student Hotel, bestaat momenteel uit 13 hotels met in totaal bijna 7000 kamers in Nederland, Spanje, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Drie kredietverstrekkers, onder wie Rabobank en Aareal Bank, herfinancieren dat portfolio voor ruim een half miljard euro. Met die kapitaalinjectie wil TSH nieuwe locaties openen in bestaande markten en ook nieuwe landen betreden, zoals Italië en Portugal.
‘We zijn heel blij dat ons unieke hybride model zichzelf opnieuw heeft bewezen en dat onze banken hun vertrouwen in The Social Hub zo duidelijk hebben laten blijken’, aldus Charlie McGregor, CEO en oprichter van The Social Hub. ‘We zijn blij dat we samen kunnen werken met ervaren partijen als Aareal Bank en Rabobank, die operationeel sterk zijn, lokale kennis hebben, en goed begrijpen waar wij als bedrijf behoefte aan hebben. De succesvolle herfinanciering van onze portfolio stelt ons in staat om verder te investeren in de groei en kwaliteit van ons platform in Europa. Zo zullen we in het komende anderhalf jaar nieuwe hotels gaan openen in San Sebastian, Glasgow, Rome, Florence en in Porto’.
Eerdere financieringen
Voor de locaties in Florence en Rome haalde TSH vorig jaar al specifiek een financiering van €145 miljoen op. Vorig jaar stapte enkele nieuwe investeerders in het van oorsprong Nederlandse The Social Hub, dat daarmee ruim €2 miljard waard werd.
Michelle Weiss, Hoofd Hotelvastgoed bij Aareal Bank, zegt: ‘We zijn verheugd om een relatie aan te kunnen gaan met de aanbieder van zo'n uniek hospitality concept en merk als TSH. Haar hybride hybride concept onderscheidt zich omdat het de grenzen tussen het traditionele hotel, co-working, co-living, studentenhuisvesting en retail laat vervagen. Tegenwoordig leven, werken en reizen mensen anders; ze zijn op zoek naar een meer sociale ervaring en gemeenschapsgevoel. TSH biedt precies dat in combinatie met de juiste mix van een dynmische vibe, stijl en functie in een concept dat bewezen heeft zowel zeer toekomstbestendig als aantrekkelijk te zijn.’