Merford Tuned helpt het geluidniveau te beheersen

Merford Tuned helpt het geluidniveau te beheersen

Merford Tuned ruimteakoestiek biedt akoestische oplossingen die niet alleen effectief zijn in het verminderen van storende geluiden, maar ook naadloos kunnen worden geïntegreerd in het esthetische design van een nieuwe of al bestaande horecaonderneming.

Hilde De Rore, interieurarchitect bij Interieurdokter, deelt haar ervaring over het gebruik van Tuned om de akoestiek in Restaurant Arbed, Gentbrugge, te verbeteren. Zij werd door het restaurant betrokken bij de inrichting om met een kritisch oog te kijken naar het interieur. Hilde merkte op dat het restaurant al een prachtig ontwerp had, maar dat de akoestiek over het hoofd was gezien.

Dit is waar de Tuned producten in beeld kwamen. Samen met een team van experts werden de juiste geluidsabsorberende oplossingen gevonden. Deze verminderden de nagalm en pasten bij het design van het restaurant. Dit leidde tot een geslaagde akoestiek waar zowel gasten als medewerkers van konden genieten.

Het belang van goede akoestiek

Het belangrijkste aspect van goede akoestiek in een horecagelegenheid is het creëren van een sfeer waarin gasten zich comfortabel voelen. 'Een restaurant moet een gezellig geroezemoes hebben', benadrukt Hilde. 'Storende geluiden zoals een vallend bord of luidruchtige gesprekken mogen daarbij niet domineren. Dit betekent dat het verminderen van nagalm cruciaal is. Door geluidsabsorberende materialen op bijvoorbeeld vloer-, wand- en plafondoppervlakken aan te brengen, blijft het geluidsniveau ook bij een hogere bezetting van de ruimte rustig.'

De rol van esthetiek in akoestische oplossingen

De sleutel tot het verbeteren van de akoestiek in een horecagelegenheid zonder ingrijpende renovaties, is om creatief te zijn en te zoeken naar oplossingen die passen bij het bestaande design binnen het interieur. 'Subtiliteit is cruciaal, waarbij de gekozen akoestische materialen de esthetiek van de ruimte aanvullen zonder al te veel op te vallen,' zegt Hilde. 'Dit kan worden bereikt door bijvoorbeeld geluidsabsorberende panelen te kiezen waarbij de stoffering naadloos aansluit op de bestaande inrichting. De Tuned collectie is ook op deze manier toegepast in het interieur van Restaurant Arbed. Op maat gemaakt om volledig op te gaan in de esthetiek van de ruimte.'

Dit artikel is gesponsord door Merford.

Oprichtster Sonja van Doormale en CEO Jesse Zahn - van der Valk: ‘Wat begon als startupbedrijf in 1994 is vandaag een begrip in heel Nederland.’

Payrollpioniers: hoe Kolibrie de horeca al dertig jaar ontzorgt

De meest innovatieve spelers in de payroll- en HRM sector viert dit jaar haar 30-jarig bestaan en kijkt terug op de unieke geschiedenis die Kolibrie heeft opgebouwd. Een perfect moment voor een terugblik op hoe Kolibrie uitgroeide tot dé payroll- en salarisadministratiepartner voor horecabedrijven in Nederland. Oprichtster Sonja van Doormale en CEO Jesse Zahn - van der Valk vertellen over de eerste stappen van Kolibrie en hun visie voor de toekomst.

Tarek Cherkawi, oprichter Johnny’s Burger: ‘Echt knapperige friet is essentieel voor ons hamburgertotaalconcept.’

Kwaliteit, snelheid en knapperigheid: het recept voor Johnny's Burger succes

Hamburgers en friet zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. In combinatie met bezorging is dit echter een uitdaging. In eerste instantie koos Johnny's Burger daarom voor aardappelpartjes. 'Dat werkte goed', vertelt founder Tarek Cherkawi, 'maar toen Lamb Weston met de REALLY Crunchy Fries kwam, zijn we toch overgestapt. Hamburgers en friet zijn gewoon de ideale en meest logische combinatie, en omdat de frietjes écht knapperig blijven, is één en één twee.'

Marcel de Jong en broer Hans van Hotel de Rustende Jager.

De Rustende Jager: van dorpsherberg tot modern horecabedrijf

Tijden veranderen, weet Marcel de Jong, eigenaar van hotel de Rustende Jager in Nieuw-Vennep, als geen ander. 'Om goed in te kunnen blijven spelen op de wens van de gast en continuïteit te blijven garanderen, moet je anders kunnen denken.' Als doorgewinterd horecabedrijf slaagt de organisatie er goed in om flexibel te blijven en te anticiperen op veranderende trends binnen de hospitalitysector. Daarnaast heeft De Rustende Jager veel aan de support van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).

‘Iedereen met een Dinercadeau op zak, is een potentiële klant voor aangesloten restaurants.'

Dinercadeau: een effectieve manier om klanten te trekken

Dinercadeau is een veelzijdige en toegankelijke cadeaukaart en daarnaast voor horecaondernemers een effectief middel om meer klanten te trekken en hun zichtbaarheid te vergroten. Inmiddels zijn ruim drieduizend restaurants aangesloten en groeit het acceptantennetwerk nog dagelijks.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.