Merford Tuned helpt het geluidniveau te beheersen

Merford Tuned helpt het geluidniveau te beheersen

Merford Tuned ruimteakoestiek biedt akoestische oplossingen die niet alleen effectief zijn in het verminderen van storende geluiden, maar ook naadloos kunnen worden geïntegreerd in het esthetische design van een nieuwe of al bestaande horecaonderneming.

Hilde De Rore, interieurarchitect bij Interieurdokter, deelt haar ervaring over het gebruik van Tuned om de akoestiek in Restaurant Arbed, Gentbrugge, te verbeteren. Zij werd door het restaurant betrokken bij de inrichting om met een kritisch oog te kijken naar het interieur. Hilde merkte op dat het restaurant al een prachtig ontwerp had, maar dat de akoestiek over het hoofd was gezien.

Dit is waar de Tuned producten in beeld kwamen. Samen met een team van experts werden de juiste geluidsabsorberende oplossingen gevonden. Deze verminderden de nagalm en pasten bij het design van het restaurant. Dit leidde tot een geslaagde akoestiek waar zowel gasten als medewerkers van konden genieten.

Het belang van goede akoestiek

Het belangrijkste aspect van goede akoestiek in een horecagelegenheid is het creëren van een sfeer waarin gasten zich comfortabel voelen. 'Een restaurant moet een gezellig geroezemoes hebben', benadrukt Hilde. 'Storende geluiden zoals een vallend bord of luidruchtige gesprekken mogen daarbij niet domineren. Dit betekent dat het verminderen van nagalm cruciaal is. Door geluidsabsorberende materialen op bijvoorbeeld vloer-, wand- en plafondoppervlakken aan te brengen, blijft het geluidsniveau ook bij een hogere bezetting van de ruimte rustig.'

De rol van esthetiek in akoestische oplossingen

De sleutel tot het verbeteren van de akoestiek in een horecagelegenheid zonder ingrijpende renovaties, is om creatief te zijn en te zoeken naar oplossingen die passen bij het bestaande design binnen het interieur. 'Subtiliteit is cruciaal, waarbij de gekozen akoestische materialen de esthetiek van de ruimte aanvullen zonder al te veel op te vallen,' zegt Hilde. 'Dit kan worden bereikt door bijvoorbeeld geluidsabsorberende panelen te kiezen waarbij de stoffering naadloos aansluit op de bestaande inrichting. De Tuned collectie is ook op deze manier toegepast in het interieur van Restaurant Arbed. Op maat gemaakt om volledig op te gaan in de esthetiek van de ruimte.'

Dit artikel is gesponsord door Merford.

Restaurant 
Steven in 
Nijmegen wist het terras met twaalf tafels uit te breiden door ze op trappen te plaatsen.

FlexTable: omzet verhogen met een slim tafelonderstel

De horecawereld draait om aanpassingsvermogen, en dat begrijpen vader en zoon Ivo en Luc Breukers maar al te goed. Na de recente overname van FlexTable hebben zij het onderstel op cruciale punten verbeterd, waardoor het product nu optimaal functioneert. Het resultaat is een doorontwikkeld ontwerp dat de traditionele uitdagingen in de horeca tackelt.

Ahmed Baglari: ‘Ik wilde een concept bedenken dat voor mij een doorlopende marketing creëert.’

BY AMI serveert sprookjesachtige koffie met een wow-factor

Koffie is in de horeca meer dan een drankje. Het is een ervaring. Ahmed Baglari, eigenaar van restaurant BY AMI, doet er elke dag alles aan om zijn 'Fairytale' concept tot in de kleinste details door te voeren —zelfs in de koffie. Wat is zijn geheim en hoe creëert hij bij elk koffiemoment een 'wow-factor'?

Tijdens de jubileumreis ter ere van het 20-jarig bestaan van de Chefs’ Irish Beef Club brachten 12 Nederlandse chef-koks een bezoek aan de boerderij van John Phelan in Kilkenny, Ierland.

Waarom kiezen topchefs voor Irish Grass Fed Beef?

Ierlands authentieke graslandbouw, geworteld in eeuwenoude tradities, biedt chefs de kwaliteit en smaak die zij zoeken. Op familieboerderijen wordt met toewijding en vakmanschap gezorgd voor runderen die minimaal 220 dagen per jaar groen, voedzaam gras grazen. Deze ambachtelijke benadering sluit goed aan bij de eisen van topchefs die streven naar grasgevoerd rundvlees van de hoogste kwaliteit.

De Blanche Dael-branderij, met een koffiecafé, koffie- en theewinkel én een koffieschool voor SCA- en barista trainingen. Liefhebbers kunnen eveneens een branderijtour boeken.

Sjiek en sjoen: Blanche Dael breidt uit met passie voor koffie

Al bijna 150 jaar staat de Zuid-Limburgse koffiebranderij Blanche Dael synoniem voor ambachtelijke kwaliteitskoffie en -thee. Met een gevarieerd aanbod en een team van gepassioneerde experts is Blanche Dael nu klaar om de ultieme koffie- en theebeleving te delen met de rest van Nederland. Commercieel Manager Jimmy Nuchelmans: 'We brengen de Maastrichtse flair - 'sjiek en sjoen' - naar de betere horecazaken, zodat zij echt het verschil kunnen maken.'

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.