Ruim baan voor onboarding-app Apprendo

Ruim baan voor onboarding-app Apprendo

Bier- en eetcafé, ijssalon, chocolaterie, partycentrum: de multifunctionaliteit van Pelle's Deurningen kent geen grenzen. Het horecabedrijf is een ware oase voor dorpsbewoners, verenigingen, bedrijven, toeristen, wandelaars en fietsers. Nooit sta je er voor een dichte deur. Dat warme bad ervaren ook de medewerkers. Zeker sinds eigenaar Roy Spekhorst (37) de onboarding-app Apprendo omarmt.

'Toen ik als vijftienjarig jongetje in de horeca begon, werd ik in het diepe gegooid en moest ik me maar zien te redden. Hoe anders is dat nu', maakt Spekhorst meteen een bruggetje naar Apprendo. Nooit meer uitleggen hoe je een biertje tapt, een dienblad vasthoudt, wat gastvrijheid inhoudt of hoe je een toilet schoonmaakt. En dat allemaal dankzij de alles-in-1 horeca-app.

Met Apprendo kunnen horecabedrijven medewerkers beter inwerken, opleiden, informeren en blijven inspireren: de tool geeft de mogelijkheid om het volledige inwerkproces, trainingen, werkwijzes, recepturen, HACCP-lijsten en medewerker-instructies te automatiseren. Een schot in de roos in een branche die zich kenmerkt door een hoog personeelsverloop, laag opleidingsbudget en veelal jong, onopgeleid personeel. Meer dan tweeduizend locaties werken inmiddels met de onboarding-app.

Zoveel voordelen

Spekhorst ervaart dagelijks de voordelen. 'We hebben negentig personeelsleden. Een grote vaste groep. Jaarlijks kennen we een verloop van zo’n tien tot vijftien mensen. Vaak jonge mensen die elders gaan studeren. Nieuwe medewerkers kun je dankzij Apprendo supersnel inwerken. Ik hoef niets meer te organiseren, een verwijzing naar de applicatie is voldoende. Ze kunnen inloggen op één van de tien devices of een app op hun smartphone. Alle data, trainingen, instructies, lijsten, kennis, tips en trucs zijn online beschikbaar. Op een heldere, leuke en krachtige manier, die past bij de huidige tijd.'

Je komt als werkgever veel professioneler over. Medewerkers zullen niet zo snel overstappen naar een ander bedrijf”

Professioneler

Hij vervolgt: 'Nieuwe medewerkers weten hierdoor precies wat en hoe ze iets moeten doen en zijn zo sneller inzetbaar, terwijl bestaande medewerkers zich kunnen blijven ontwikkelen en minder tijd kwijt zijn aan het inwerken van hun nieuwe collega’s. Tegelijkertijd werkt iedereen op dezelfde manier. Zo heb je de kwaliteit beter geborgd en kun je je concept beter bewaken, waardoor je je optimaal kunt positioneren. Nog een voordeel: je komt als werkgever veel professioneler over. Medewerkers zullen niet zo snel overstappen naar een ander bedrijf. Kortom, het scheelt enorm veel tijd en geld.'

Efficiënter werken

Spekhorst gebruikt Apprendo sinds 2021. 'We waren al langer op zoek naar manieren om nog efficiënter te werken. In coronatijd hebben we de app geïmplementeerd. Voor de inrichting hebben we uitgebreid de tijd genomen. Die basis moet goed zijn. Maar die investering in tijd en geld weegt ruimschoots op tegen wat het oplevert.'

Wel houdt hij een vinger aan de pols. 'Ik zie soms dat medewerkers die hier al langer werken de app niet meer gebruiken, omdat ze denken dat ze de lijstjes wel uit hun hoofd weten. Je moet er als leidinggevende energie in steken om ervoor te zorgen dat iedereen ermee blijft werken.'

Goed nieuws voor Sligro-klanten: zij krijgen 40% korting op de eenmalige opstartkosten”

Exclusieve kortingen en voordelen

Van kroeg tot sterrenrestaurant, Apprendo is er voor iedere horecagelegenheid. Vanaf 3 euro per medewerker per maand ben je onder de pannen. Goed nieuws voor Sligro-klanten: zij krijgen 40% korting op de eenmalige opstartkosten.

Slimme oplossingen

De samenwerking tussen Apprendo en Sligro komt niet zomaar uit de lucht vallen. Naast het ruime assortiment en volop inspiratie, helpt ook Sligro horecaondernemers vooruit met het aanbieden van oplossingen. In korte tijd heeft Sligro tal van slimme oplossingen ontwikkeld. Van geldzaken en personeel tot gastenbinding en duurzaamheid. Allemaal met exclusieve kortingen en voordelen voor Sligro-klanten.

Dit artikel is gesponsord door Sligro.

Sligro ziet omzet weer stijgen: verkoop tabak zorgt voor 18 miljoen euro extra

Sligro ziet omzet weer stijgen: verkoop tabak zorgt voor 18 miljoen euro extra

Sligro Food Group N.V. realiseerde over het derde kwartaal van 2024 een omzet van 730 miljoen euro. En dat is een toename van 25 miljoen euro of 3,5 procent, ten opzichte van het derde kwartaal in 2023. Toen bleef de omzet steken op 705 miljoen euro.

Cijfers Sligro vallen opnieuw tegen, bedrijf wijst ook naar het slechte weer

Cijfers Sligro vallen opnieuw tegen, bedrijf wijst ook naar het slechte weer

Sligro Food Group rapporteerde over het eerste halfjaar van 2024 een omzet van €1.393 miljard, wat een daling van 0,7% betekent ten opzichte van dezelfde periode in 2023. De nettowinst daalde door gestegen rentelasten tot een verlies van €1 miljoen.

Sligro gaat prijzen verhogen voor afnemers:  winst neemt sterk af na tegenvallers

Sligro gaat prijzen verhogen voor afnemers: winst neemt sterk af na tegenvallers

Horecagroothandel Sligro heeft geen sterk jaar achter de rug: de nettowinst liep in 2023 terug van 39 naar 6 miljoen euro. Het bedrijf zegt er niet aan te ontkomen om de prijzen te verhogen voor haar afnemers.

Online reserveren gemakkelijk gemaakt: waarom De 10 Geboden kiest voor Guestplan

Online reserveren gemakkelijk gemaakt: waarom De 10 Geboden kiest voor Guestplan

De 10 Geboden ligt wat verscholen in Uden, niet direct zichtbaar vanaf de doorgaande route. Shannen: 'We zitten hier eigenlijk in een hele mooie dode hoek. Onze locatie is dus wel een uitdaging. Voorheen zat hier 22 jaar lang een tapasrestaurant, dat alleen 's avonds open was en twee dagen per week dicht. Wij zijn nu vanaf de lunch open en in het weekend tot twee uur 's nachts. Mensen moeten dus wennen dat wij hier zitten. We zijn niet echt zichtbaar vanaf de straat, dus mond-tot-mondreclame en social media zijn cruciaal om klanten naar ons toe te trekken.'

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.