Het vorig jaar geopende Moxy Den Haag heeft de jonge ondernemer gesteund bij het ontwikkelen van Theetje. ‘Bij Moxy ondersteunen we graag onze medewerkers bij hun persoonlijke groei en ambities', zegt general manager Remco van der Jagt. ‘We zijn dan ook trots op de prestaties van Pieter en zijn compagnon Andrew. Ze hebben hun product bij ons ontwikkeld en getest. En daarbij hebben wij ze van waardevol advies mogen voorzien. We hebben hun product dan ook met plezier opgenomen in ons assortiment.’
Theetje is ontstaan vanuit de ambitie om studenten in een wereld van restaurants en horeca met elkaar te verbinden. ‘Met Theetje willen we een drankje bieden dat niet alleen een verfrissend alternatief voor bier en wijn is, maar ook betaalbaar voor medestudenten’, aldus Kronenburg. Het concept sluit daarmee volgens hem naadloos aan bij de behoefte van de jonge doelgroep: studenten tussen 18 en 30 jaar.
Hard ice tea
Het idee voor Theetje ontstond na de gezamenlijke reis van het duo naar Canada, waar verschillende hard ice tea’s (met alcohol) verkrijgbaar waren. In Nederland bestond in hun ogen nog geen soortgelijke drank.
Een blik op de markt leert dat dit inmiddels niet meer helemaal waar is. Merken als Bozu, T, Baaz en zelfs Lipton hebben hard ice tea in hun assortiment.
Beschikbaarheid hotels
Het duo heeft nu een eigen smaak bedacht en doorontwikkeld in Nederland. De jonge ondernemers hebben met succes groothandelaren benaderd om het distributienetwerk te vergroten. Dit resulteerde in de beschikbaarheid van Theetje bij diverse hotels. Naast Hotel Moxy Den Haag zijn dat andere hotels uit Den Haag binnen de hotelketen van IHCP en het Leidsche Stadsbrouwhuis. Kronenburg en Trapman hebben de ambitie op landelijke beschikbaarheid van Theetje.