Sligro organiseert inspiratie-, kennis- en netwerkevent 'Chef Special'

Sligro organiseert inspiratie-, kennis- en netwerkevent 'Chef Special'

Speciaal voor chefs die zich verder willen ontwikkelen in hun vak organiseert Sligro Chef Special. Tijdens dit compleet verzorgde eendaagse inspiratie-, kennis- en netwerkevent krijgen chefs een kijkje in keukens van chefs en experts.

Ook komen de laatste trends in producten en foodconcepten ruimschoots aan bod. Chef Special vindt plaats op dinsdag 3 oktober bij Sligro’s ZiN Inspiratielab in Veghel.

Persoonlijk dagprogramma

Chef Special wordt opgezet in festivalstijl en onderverdeeld in vijf thema’s: Bewust & verantwoord, Around the world, The Next online Chef, Winter en Meer marge in minder tijd. Elke area biedt plaats aan uiteenlopende masterclasses en aan nieuwe producten en foodconcepten die binnen het thema passen. Deelnemers ontvangen vooraf een timetable, zodat ze hun persoonlijk dagprogramma alvast kunnen samenstellen. Chef Special is specifiek gericht op chefs van restaurants, hotels, restobars en cateraars.

Toonaangevende masterclasses

De masterclasses worden verzorgd door toonaangevende chefs en horeca-experts. ‘Groentechef’ Luc Kusters (Restaurant Bolenius Amsterdam) deelt zijn geheimen voor onderscheidende groentegerechten. Jord Althuizen biedt nieuwe inzichten rondom winter BBQ en neemt bezoekers mee in de wereld van streetfood. Sietse Blummel (Executive Chef ZiN Inspiratielab) laat zien hoe je waste een wonderlijk nieuwe culinaire twist geeft. Verder is er volop aandacht voor onder meer foodfotografie (Kamille Kave, bekend van het tv-programma het Perfecte Plaatje) en plating en wild (Niels van Dooijeweert, Broederenklooster Zutphen).

‘Onvergetelijke dag’

Sietse Blummel, Executive Chef bij Sligro: ‘Met Chef Special zijn chefs verzekerd van een ijzersterk programma vol nieuwe inzichten en ideeën. Daarmee kunnen ze direct aan de slag in eigen keuken én krijgen ze handvatten om te groeien in hun vak. Chef Special is dé gelegenheid om in contact te komen met een interessant en waardevol netwerk van experts, collega’s en leveranciers. Maar vanzelfsprekend is het ook vooral genieten van een dag vol bijzonder, goed en lekker eten en drinken.’

Zin Inspiratielab

ZiN Inspiratielab is een initiatief van Sligro en dé plek waar horecaprofessionals nieuwe prikkels, impulsen en inspiratie opdoen. In de vorm van trainingen, trendtours en culinaire events en met het doel om horecaprofessionals gegarandeerd nóg beter te maken in hun vak en business.

Sligro ziet omzet weer stijgen: verkoop tabak zorgt voor 18 miljoen euro extra

Sligro ziet omzet weer stijgen: verkoop tabak zorgt voor 18 miljoen euro extra

Sligro Food Group N.V. realiseerde over het derde kwartaal van 2024 een omzet van 730 miljoen euro. En dat is een toename van 25 miljoen euro of 3,5 procent, ten opzichte van het derde kwartaal in 2023. Toen bleef de omzet steken op 705 miljoen euro.

Cijfers Sligro vallen opnieuw tegen, bedrijf wijst ook naar het slechte weer

Cijfers Sligro vallen opnieuw tegen, bedrijf wijst ook naar het slechte weer

Sligro Food Group rapporteerde over het eerste halfjaar van 2024 een omzet van €1.393 miljard, wat een daling van 0,7% betekent ten opzichte van dezelfde periode in 2023. De nettowinst daalde door gestegen rentelasten tot een verlies van €1 miljoen.

Sligro gaat prijzen verhogen voor afnemers:  winst neemt sterk af na tegenvallers

Sligro gaat prijzen verhogen voor afnemers: winst neemt sterk af na tegenvallers

Horecagroothandel Sligro heeft geen sterk jaar achter de rug: de nettowinst liep in 2023 terug van 39 naar 6 miljoen euro. Het bedrijf zegt er niet aan te ontkomen om de prijzen te verhogen voor haar afnemers.

Online reserveren gemakkelijk gemaakt: waarom De 10 Geboden kiest voor Guestplan

Online reserveren gemakkelijk gemaakt: waarom De 10 Geboden kiest voor Guestplan

De 10 Geboden ligt wat verscholen in Uden, niet direct zichtbaar vanaf de doorgaande route. Shannen: 'We zitten hier eigenlijk in een hele mooie dode hoek. Onze locatie is dus wel een uitdaging. Voorheen zat hier 22 jaar lang een tapasrestaurant, dat alleen 's avonds open was en twee dagen per week dicht. Wij zijn nu vanaf de lunch open en in het weekend tot twee uur 's nachts. Mensen moeten dus wennen dat wij hier zitten. We zijn niet echt zichtbaar vanaf de straat, dus mond-tot-mondreclame en social media zijn cruciaal om klanten naar ons toe te trekken.'

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.